پوشش اپوکسی ضد اسید

پوشش اپوکسی ضد اسید

پوشش اپوکسی ضد اسید یکی از مقاوم‌ترین پوشش کفی برای سطوح و صنایع مختلف محسوب می‌شود. این اپوکسی از دو جزء پایه و اساسی هاردنر و رزین اپوکسی تشکیل می‌شوند. به دلیل ترکیبات و ساختار کم نظیر این پوشش اپوکسی ضد اسید، معمولا از آن‌ها در کارگاه‌ها، انبارها و کارخانه‌ها استفاده می‌نمایند. این پوشش اپوکسی به گونه‌ای طراحی شده است که در تماس با مواد اسیدی، عملکرد خنثی داشته باشد. این موضوع سبب شده که پوشش اپوکسی ضد اسید در آزمایشگاه‌ها و سالن‌های تولیدی مواد شیمیایی بسیار پرکاربر باشد.

اکثر افراد به دنبال کفپوش اپوکسی هستند که بتوانند با کمک آن سطح کف و دیوار خود را به راحتی شستشو دهند و در کنار این موارد از دوام و طول عمر خوبی برخوردار باشد. در همین خصوص باید بگوییم این  مشخصات را می‌توانید در پوشش اپوکسی ضد اسید یا آنتی اسید بیابید. با ما تا پایان این مقاله همراه کفپوش برتر رسام باشید تا به بررسی کامل این پوشش‌های کفی مقاوم بپردازیم.

مشخصات فنی پوشش اپوکسی ضد اسید + مزایا و معایب

این کفپوش‌ها برای مکان‌های خاصی که نیاز به مقاومت بیشتر در برابر مواد شیمیایی و اسیدی دارند ساخته شده است. به دلیل مشخصات فنی و مقاومت ویژه پوشش اپوکسی ضد اسید از آن‌ها در محیط‌های صنعتی بیشتر از محیط‌های تجاری استفاده می‌نمایند. از نظر فرمولاسیون ترکیبات قوی در مواد اپوکسی ضد اسید به کار رفته است که همین سبب مقاومت استثنایی در برابر اسیدها و قلیاها شده است. این نوع از کفپوش اپوکسی مانند سایر کفپوش‌های اپوکسی از قابلیت پوشش دهندگی برخوردار هستند.

در اصل این یک ویژگی اساسی در تمامی اپوکسی‌ها محسوب می‌شود. شما با به کارگیری حتی یک لایه از اپوکسی‌های ضد اسید می‌توانید تمامی درزهای نفوذ ناپذیر را پر کنید و از تمامی آسیب‌های ناشی از مواد اسیدی و شیمیایی محافظت کنید.

مزایا و معایب پوشش اپوکسی ضد اسید در یک نگاه

کفپوش اپوکسی ضد اسید از پوشش‌های محافظتی پرکاربردی هستند که دارای مزایا و معایب به خصوص خود می‌باشند. اطلاع از مزایا و معایب این پوشش‌ها سبب می‌شود شما خرید مطمئن‌تری داشته باشید. در ادامه‌ی مطلب به مقایسه مزایا و معایب فنی و مکانیکی کفپوش اپوکسی ضد اسید به صورت قالب جدول خواهیم پرداخت. تمامی موارد به صورت چکیده برای شما آورده شده است. با توجه به مشخصات شما می‌توانید تصمیم بگیرید که این کفپوش برای پروژه مورد نظرتان مناسب است یا خیر.

مزایای کفپوش اپوکسی ضد اسید معایب کفپوش اپوکسی ضد اسید
مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی سطح خشن و زبر
ضد خوردگی شیمیایی عدم انعطاف پذیری و شکننده بودن
کاهش بخار روی سطح اپوکسی عدم چسبندگی به سطح چرب و روغنی
مقاومت ضد لغزش و ساییدگی عدم مقاومت در برابر اشعه خورشید
حفاظت از کف در برابر انواع مایعات مضر زمان طولانی اجرای کفپوش‌ها

از کفپوش اپوکسی ضد اسید در کجا میتوان استفاده کرد؟

از پوشش اپوکسی ضد اسید در کجا میتوان استفاده کرد؟

یکی از سوالات پرتکراری که معمولا در این زمینه وجود دارد، کاربرد و استفاده‌ی کفپوش اپوکسی ضد اسید در صنایع و مکان‌های مختلف است. اگر شما نیز به دنبال آن هستید که بدانید از این پوشش‌های اپوکسی در کجا می‌شود استفاده کرد، ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید. کارشناسان کفپوش برتر رسام لیستی از مهم‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید از این کفپوش‌های آنتی اسید در آن استفاده نمایید، مواردی برایتان آورده اند که عبارتند از:

  • کارخانجات تولیدی با کفپوش مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • پتروشیمی تولید گیاهان و سموم
  • آشپزخانه ها صنعتی
  • آزمایشگاه های تجاری
  • تأسیسات تولید مواد و محصولات غذایی
  • صنایع داروسازی و مواد شیمیایی

البته کاربرد و استفاده این کفپوش‌ها تنها در این مکان و محیط‌ها محدود نمی‌شوند اما کاربردشان در لیست بالا بیشتر از سایر مکان‌های دیگر است.

اجرای کفپوش اپوکسی آنتی اسید

اجرای پوشش اپوکسی ضد اسید

اجرای کفپوش اپوکسی آنتی اسید به دو صورت انجام می‌شود. مورد اول این است که خودمان آن را به اجرا در آوریم. مورد دوم سپردن اجراسازی کفپوش‌ها به افراد حرفه‌ای و با تجربه در این زمینه است. درواقع اجرای کفپوش‌های ضد اسید دارای شرایط به خصوصی است و از حساسیت بالایی برخوردار است. البته این موضوع به این معنا نیست که شما نمی‌توانید خودتان کفپوش‌هایتان را به اجرا در آورید. ممکن است که در طول انجام این‌کار به برخی موانع بخورید اما به طور کل امری غیر ممکن نیست.

 

بیشتر بخوانید: اجرای کفپوش اپوکسی روی سطوح مختلف

 

با این حال پیشنهاد ما این است که اجرای پوشش اپوکسی ضد اسید را به افراد حرفه‌ای که در این زمینه درحال فعالیت هستند واگذار نمایید. نصب صحیح پوشش اپوکسی کف ضد اسید بهتر است که توسط تیم و مهندسین مجرب در این زمینه صورت بگیرید. به همین منظور بهتر است که با کارشناسان کفپوش برتر رسام برای تعیین الزامات خاص و انجام خدمات مد نظرتان تماس بگیرید. تماس از شما و ارائه‌ی بهترین خدمات کف پوشش منازل و صنایع تجاری‌تان از تیم کفپوش برتر رسام.

اگر همچنان کنجکاو و مشتاق هستید که چگونه خودتان می‌توانید کفپوش اپوکسی آنتی اسید را به اجرا در آورید باید بگوییم که نصب و اجرای این نوع کفپوش، تفاوت چندانی با سایر کفپوش‌های اپوکسی ندارد. لازم است بخش آماده سازی سطح کف را فراموش نکنید.

از ابتدایی‌ترین مراحل این است که سطح کف کاملا تمیز باشد و از هر گونه گرد و غبار به دور باشد. در مرحله‌ی بعد لازم است که یک لایه اپوکسی را که از قبل آماده کرده‌اید را بر روی کف اعمال نمایید. بعد از آن یک لایه از کفپوش اپوکسی ضد اسید را به کار ببرید. در مرحله‌ی پایانی و برای اتمام رساندن کار نیز بهتر است که لایه‌ی محافظتی که برای کفپوش‌های اپوکسی ضد آنتی اسید استفاده می‌شود را بر روی سطح اعمال کنید.

جمع بندی

حال که با کفپوش‌ اپوکسی ضد اسید آشنا شید و از مزایا و کاربرد آن به خوبی مطلع هستید حتما متوجه خاص بودن این اپوکسی شده‌اید. کفپوش ضد اسید  بهترین راه حل برای محافظت از کف‌ها را در محیط‌هایی که با مواد شیمیایی و اسیدی سر و کار دارند به شما ارائه می‌دهد. بنابراین در انتخاب این کفپوش‌ها تردید نکنید. اگر به دنبال قیمت  کفپوش اپوکسی ضد اسید هستید می‌توانید از سایت کفپوش برتر رسام از بخش قیمت کفپوش‌ها، هزینه‌ی انواع اپوکسی‌ها را مشاهده نمایید.

با کیفیت‌ترین پوشش‌های اپوکسی با کمترین قیمت را در مجموعه و تولیدی ما پیدا خواهید کرد. تیم مجرب ما انجام امور کفپوش های ضداسید و خدمات متعدد دیگری مانند کاشی کاری ضد اسید، اجرای اپوکسی و … را به ایده آل‌ترین سطح ممکن به شما تحویل خواهد داد. شما می‌توانید که کلیه خدمات اجرایی و پروژه‌های خود را در زمینه کفی‌های اپوکسی را از تیم ما بخواهید. مجموعه کفپوش برتر رسام بهترین کیفیت را در کوتاه‌ترین زمان با هزینه‌ی مناسب برای شما در نظر می‌گیرد.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.