اجرای ماستیک درزگیر

اجرای ماستیک درزگیر اسدی

اجرای ماستیک درزگیر، متریالی است که با آن درزگیری و آب‌بندی مصالحی از قبیل درز بتن، ترک، سنگ و کاشی را انجام می‌دهند. این محصول چسبندگی بسیار بالایی به انواع متریال‌های ساختمانی مثل سنگ، فلزهای مختلف، بتن و متریال‌های دیگر را دارد. همچنین عمر طولانی دارد و بسیار با کیفیت است.

اجرای ماستیک درزگیر اسدی-کفپوش اپوکسی-اجرای کفپوش

ماستیک‌ها غیرسمی هستند و به همین جهت می‌توان در مصارفی  که با آب آشامیدنی برخورد دارند، به راحتی استفاده شوند. به علاوه در برابر نور خورشید و عامل‌های محیطی مقاوم هستند.

مزایای اجرای ماستیک درزگیر

1- دارای زیبایی و تنوع رنگی.

2-مقاوم در برابر عوامل محیطی از جمله رطوبت و اشعه ماوراء بنفش خورشید.

3- مقاوم در برابر ولتاژهای الکتریکی بالا.

4-مقاومت شیمیایی بالا در برابر مواد خورنده نفتی، اسیدی.

5-غیرسمی و قابلیت کاربری در مخازن آب آشامیدنی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب.

6- چسبندگی فوق‌العاده به سطوح مختلف مخصوصا بتن، فلز و سنگ.

7-درصد ازدیاد طول زیاد بدون انقباض و شره.

8- حفظ قابلیت انعطاف پذیری در گرما و سرما.

مزایای اجرای ماستیک درزگیر-قیمت اجرای ماستیک درزگیر-اپوکسی

معایب اجرای ماستیک درزگیر

هر چند ماستیک‌ها به عنوان موادی انعطاف‌پذیر شناخته شده‌اند. با این حال پیشنهاد نمی‌گردد که از آن‌ها بر روی مفاصلی استفاده گردد که دارنده حرکات زیاد و با ارتفاع بیشتر از حد هستند.

ماستیک‌‌ها صرفا در زمانی به خوبی وظیفه‌ خویش را انجام می‌دهند که فشار ثابتی بر رویشان باشد. ولی حرکات نباید ثابت باشند. همینطور برای این که ماستیک به خوبی کار کند. می‌بایست به طور لایه‌ای کاملا ضخیم در محل مورد نظر قرار بگیرد. درصورتی که لایه نازک باشد، نتیجه‌ خوبی حاصل نخواهد شد.

ماستیک پلی یورتان-اجرای ماستیک پلی اورتان-کفپوش اپوکسی-اپوکسی اسدی

ماستیک پلی یورتان

ماستیک پلی یورتان در واقع یک درزگیر الاستومری تک جزئی است. که در رطوبت هوا و در دمای معمول (دمای اتاق) خشک می‌گردد. از ماستیک پلی یورتانی برای درزگیری و چسباندن میتوان استفاده کرد. پس میتوان گفت که ماستیک‌های پلی یورتان به عنوان چسب درزگیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهمترین دلیل یا ویژگی که سبب است ماستیک پلی یورتان کاربرد زیادی داشته باشد. خاصیت الاستیسیته مناسب و در عین حال قدرت چسبندگی ماستیک پلی یورتان بر روی سطوح متفاوت هست. ماستیک پلی یورتان مقاومت خوبی در برابر ضربه و ارتعاشات و لرزش دارد. ضمنا مقاومت مکانیکی این چسب در مقایسه با سیلیکون بسیار بیشتر است.

خصوصیات و ویژگی‌های اجرای ماستیک درزگیر پلی یورتان

1- مقاومت مناسب شیمیایی، مقاومت در شرایط سخت محیطی.

2- تک جزئی است و با رطوبت هوا خشک می شود و نیازی به مخلوط کردن ندارد.

3- قابلیت استفاده برای انواع متریال ها نظیر سنگ، بتن، چوب و شیشه.

4- مقاومت مکانیکی بالا، جذب ارتعاش و ضربه، مقامت برشی قابل قبول.

5- قابل استفاده به عنوان ماستیک درزگیر برای درزگیری های با سایز های متفاوت.

6- قابلیت استفاده به عنوان ماستیک درزگیر برای درزگیری بین لاستیک و پلاستیک. به دلیل ویژگی مناسب این ماستیک که چسبندگی خوبی به لاستیک دارد. خاصیت جذب لرزش و ارتعاش بیشتری در مقایسه با پلاستیک دارد.

7- قابلیت رنگ‌پذیر بودن با انواع سیستم‌های رنگ‌آمیزی

ماستیک پایه قیری-اجرا و قیمت ماستیک پایه قیری-کفپوش اپوکسی

دلایل استفاده از ماستیک پلی یورتان

ماستیک پلی یورتان برای انواع فعالیت‌های ساختمانی نظیر ساخت و ساز و یا تعمیر و بازسازی به کار برده شده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. البته ماستیک‌های پلی یورتان بصورت تک جزئی و دوجزئی تولید می‌گردند. هرکدام موارد استفاده خودشان را دارند. بطور کلی ماستیک‌های پلی یورتان برای استفاده در سطوح افقی و عمودی قابل استفاده هستند. چرا که این چسب ها هیچگونه شره کردن و ریزش از روی سطح عمودی ندارند.

کاربردهای ماستیک عبارت انداز

1- پل سازی، راهسازی.

2- درزهای انبساط و درزهای ژوئن.

3- کفسازی.

4- پنل‌های عایق، ورق های عایق.

5- فلاشینگ و گاتر‌ها

نحوه استفاده از ماستیک-قیمت اجرای کفپوش های پلی اورتان اسدی

نحوه استفاده از ماستیک پلی یورتان در اجرای درزگیری های بتن

1- برای پرداخت سطح استفاده از ابزاری که دارای انحناء هستند و آغشته به مایع شوینده می باشد توصیه می گردد. ماستیک پلی یورتان نباید با استفاده از ابزار مرطوب اجرا گردد. در زمان اجرا استفاده از حلال، مواد شوینده و آب نیز توصیه نمی‌گردد.

2- ماستیک پلی یورتان نباید روی سطوحی که قبلا پوشش داشته است. بدون هماهنگی با دفتر فنی شرکت اجرا گردد. مانند سطوحی که مثل آینه صاف هستند و بازتاب نور دارند. سطوحی که با تفلون، پلی اتیلن یا پلی یورتان پوشش داده شده‌اند.

3- ماستیک پلی یورتان نباید روی سطوحی که پیش بینی می‌گردد قدرت جذب کافی ندارند. مانند سنگ مرمر، سنگ آهک یا گرانیتی که مشمول استاندارد دقیقی برای تست رنگ‌پذیری و یا لک نمی‌گردند، اجرا شود.

4- سطح زیر کار می‌بایست عاری از هر گونه چربی، گرد و غبار، ذرات سست، رنگ قدیمی باشد.

5- ماستیک پلی یورتان می‌بایست از طریق رطوبت هوا کیورینگ گردد. در صورت تماس ماستیک با آب یا طی عملیات کیورینگ، تغییر حالت می‌دهد. این نوع ماستیک نباید در محیط‌های مرطوب انبار گردد. در محلی که رطوبت بالا و غیر نرمال یا آب آزاد دارد اجرا یا کیورینگ شود. ماستیک پلی یورتان می‌بایست ۱۴ روز قبل از بهره برداری زمان برای کیورینگ داشته باشد.

در ادامه مطلب بیشتر بدانیم

1- ماستیک پلی یورتان نباید در جایی که کلر زیادی وجود دارد. مانند استخرهای شنا بدون هماهنگی با دفتر فنی استفاده گردد. دمای هوا حین اجرا می‌بایست بین ۵- تا ۳۵ درجه سانتیگراد باشد.

2- در تماس با پوست دست و چشم باعث سوزش و خارش می گردد. بنابراین از تماس با چشم‌ها جلوگیری شود توصیه می گردد. در حین کار با این محصول از عینک ایمنی و دستکش استفاده نمائید.

3- مدت نگهداری یک سال در بسته بندی اولیه است و به دور از یخبندان و تابش مستقیم و طولانی نور خورشید.

4- سپس ماستیک پلی یورتان را در درزها اجرا می‌کنند. برای حصول سطح نهایی کاملا صاف و صیقلی می‌توان بوسیله دست یا ابزار(کاردک) سطح را پرداخت نمائیم.

ماستیک پلی یورتان اسدی-قیمت فروش و اجرای کفپوش اپوکسی

آماده سازی سطح برای ماستیک پلی یورتان

1- بتن تازه، درزهای کنترل برای ماستیک پلی یورتان.

پس از انجام بتن‌ریزی برای استفاده از ماستیک پلی یورتان درزگیر ابتدا میبایست از خشک شدن بتن اطمینان حاصل نمود. سپس درزهای بتن را با ابزار مخصوص کاملا تخلیه و اماده اعمال ماستیک پلی یورتان مینماییم.

2- بتن قدیمی، درزهای کنترل برای ماستیک پلی یورتان.

بتن‌های قدیمی به دلیل گذشتن از زمان اجراء کاملا خشک بوده و روی سطح معمولا چربی و کثیفی وجود داد.

به همین منظور قبل از اجرای ماستیک میبایست سطح را تمیز و زبر نمود. سپس برای اجرای ماستیک پلی یورتان اقدام نمود.

3- شکاف تصادفی برای ماستیک پلی یورتان.

برای پر نمودن شکاف و ترک های بتن ابتدا میبایست به وسیله دستگاه سنگ فرز ترک‌ها را کاملا باز نموده و سپس با ماستیک پلی یورتان ترک‌ها را پر نمود.

اعمال پوشش ماستیک پلی یورتان

1-  اعمال در سطوح داخل ساختمان برای پوشش ماستیک پلی یورتان.

ابتدا ماستیک پلی یورتان را به وسیله گان درون درزهای سرامیک پر نمود. بعد از نیم ساعت به وسیله کاردک مواد اضافی را جمع نموده تا سطح یک دست گردد.

2-  اعمال در سطوح خارجی ساختمان برای پوشش ماستیک پلی یورتان.

3- ابتدا سطح مورد نظر را کاملا تمیز نموده و سپس ماستیک را درون درزها می‌ریزیم. پس از گذشت نیم ساعت مواد اضافی را از روی سطح جمع میکنیم.

4-  موارد ایمنی برای پوشش ماستیک پلی یورتان.

ماستیک پلی یورتان حاوي عواملي است که در تماس با پوست و استنشاق بخارات ممکن است باعث آلرژي شود.

در هنگام اجرا بايد لباس و ماسک مخصوص و دستکش ضدمواد شيميايي پوشيد. از کرم محافظتي روي پوست صورت و دست و ساير سطوح بدون پوشش استفاده گردد.

5-  توصیه‌های لازم برای استفاده از پوشش ماستیک پلی یورتان.

با توجه به تک جزئی بودن ماستیک پلی یورتان نباید قبل از اجرا درب سطل را باز نمود.

همچنین نباید سطل مواد را قبل از اجرا در محیطی با دمای بالاتر از 50 درجه سانتی‌گراد قرار داد.

6-  نگهداری از پوشش ماستیک پلی یورتان.

1- نگهداري محصول تا ۱۸ ماه در ظروف در بسته، به دور از گرماي شديد، يخ‌زدگي و رطوبت امکان‌پذير است.

2- دماي مطلوب انبار داراي ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتيگراد است.

ماستیک پایه قیری

یکی از مواد و محصولات آب‌بندی است. ماستیک‌ها انواع مختلفی دارند. از جمله انواع ماستیک‌ها موضوع آب‌بندی می‌توان به ماستیک‌های قیر گرم اجراء ماستیک قیری سرد اجراء ماستیک پلی یورتان و اپوکسی، ماستیک سیلکون، ماستیک اکرولیکی، ماستیک پلی سولفید است.

ماستیک‌ها بسته به نوع خود دارای کاربردها مختلفی دارد. برخی از ماستیک‌ها ویژه آب‌بندی کانال‌های آب و فاضلاب است. برخی دیگر از ماستیک‌ها ویژه آب بندی مخازن آب و فاضلاب است. یا کف سازی‌ها و برخی دیگر ویژه آب‌بندی کانالهای آبیاری است.

در ادامه مطلب بخوانید.

برخی دیگری از ماستیک دارای خواصی مانند مقاومت در برابر مواد نفتی و بعضی دیگر برای ترمیم ترکهای آسفالت کاربرد دارند. نوعی دیگری از ماستیک جهت آب‌بندی دور پنجره‌ها و یا مصارف سبک به کار می‌رود.

ماستیک درزگیر پایه قیری-اپوکسی-قیمت کفپوش اپوکسی-اپوکسی پلی اورتان

ماستیک‌ها بسته به نوع و کیفیت در عملکرد‌های متفاوتی در آب‌بندی دارند. ماستیک‌ها بسته به نوع اجرا به دو نوع ماستیک‌های سرد اجرا و ماستیک‌های گرم اجرا تقسیم می‌گردد. این امر مربوط به درجه حرارت اجرای مواد در زمان اعمال می‌گردد.

ماستیک پایه قیری| ماستیک درزگیر پایه قیری

انواع ماستیک بر پایه قیر

ماستیک بر پایه قیر گرم:

ماستیک بر پایه قیر گرم نیز یک نوع درزگیر الاستیک است. شکل مصرف آن نیز به این شکل است. ابتدا مواد را کاملا گرم نموده تا به حالت روان و جاری برسد. سپس مواد را درون درز مورد نظر میریزیم. حداکثر دمای مجاز استفاده از ماستیک بر پایه قیر گرم، ۱۹۰ درجه سانتی گراد است. تفاوت این ماستیک با ماستیک نوع سرد در مقاومت آنهاست.

ماستیک بر پایه قیر گرم زیرا در حرارت و دمای بالا اجرا می گردد. بعداز اجرا نیز مقاومت بیشتری نسبت به نوع سرد آن دارد.

ویژگیهای ماستیک-کفپوش اپوکسی-قیمت فروش اپوکسی-اپوکسی

ویژگی های ماستیک بر پایه قیر سرد:

بعداز مصرف هیچگونه شره‌‌ای نخواهد داشت و چسبندگی آن به سطوح بتنی، سیمانی و فلزی عالی است. مهمترین خصوصیت ماستیک بر پایه قیر سرد مقاومت بالای آن در برابر حرارت و همینطور تغییرات گوناگون جوی است. قادر است دمای بین منفی پنج درجه سانتی گراد تا مثبت هفتاد درجه سانتی گراد را تحمل نماید. همینطور چنانچه در تماس با آب دریا باشد، هیچ گونه مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

ماستیک بر پایه قیر سرد:

از ماستیک قیر سرد برای درزبندهای بتن پیاده روهای بتنی، پل‌ها، سقف‌ها و آسفالت‌ها استفاده می‌گردد. این نوع ماستیک پس از اجرا مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و حالت مختلف جوی دارا خواهد بود. این نوع ماستیک یک درزگیر الاستیک است که بر پایه لاستیک ایجاد می‌گردد و به طور طبیعی خشک می‌گردد.

از این نوع ماستیک بر پایه قیر میتواند در همه درزهای عمودی و افقی استفاده نمود. درزبندی کانال‌های آبرسانی دیگر گزینه کاربرد این نوع ماستیک است. برای پر کردن درز انقطاع در بین ساختمان‌های متفاوت در پشت بام‌ها نیز از این نوع ماستیک بر پایه قیر استفاده می‌گردد.

ویژگی های ماستیک بر پایه قیر گرم:

این نوع ماستیک نیز مقاومت بسیار خوبی در برابر وضعیت جوی دارد. در صورتی در معرض آب دریا یا فاضلاب قرار بگیرد. هیچ‌گونه آسیبی در آن ایجاد نمی‌‌گردد. انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارد و به سطح های مختلف بتنی، چوبی و آهنی به خوبی می‌چسبد.

قبل از مصرف این کالا بایستی دقت داشت که همگی سطوحی که می‌خواهیم ماستیک را بر روی آن ها اجرا کنیم. باید تمیز خشک و عاری از هر گونه ذرات معلق باشند.

ماستیک قبل از استفاده در بشکه‌های بزرگی ریخته میگردند. در دمایی دربین ۱۴۰ تا ۱۹۰ درجه سانتی گراد حرارت می‌بینند تا به حالت روان و با کارایی بالا در بیایند. دقت فرمایید که دمای ۱۹۰ درجه حد بالا میباشد و حرارت نباید از این عدد فراتر برود.

سوالات متداول اجرای ماستیک درزگیر و درزگیر بتن

1- ماستیک و درزگیر بتن چه زمانی باید باهم مخلوط شود؟

زمانی که سطح مورد نظر ما اماده‌ی اجرای درزگیر شد، مواد را باهم مخلوط نموده و سپس اجرا مینماییم.

2- ماستیک و درزگیر بتن باچه نوع سطوحی سازگار است؟

با تمامی سطوح سیمانی و فلزی و سطوح سنگی و سرامیکی.

3- استفاده از ماستیک برای پر کردن درزهای انبساط مناسب است؟

به دلیل منعطف بودن(الاستومر) این مواد، میتوان برای پر کردن درزهای انبساطی استفاده نمود.

4- ماستیک یک ماده انعطاف‌پذیر است؟

بله، این مواد به علت خواص شیمیایی خود دارای انعطاف میباشد.

5- چه محدودیت‌هایی برای استفاده از ماستیک و درزگیر بتن وجود دارد؟

برای سطوحی که چرب یا روغنی بوده و همچنین سطوح مرطوب نمیتوان از درزگیر بتن استفاده نمود.

6- ماستیک و درزگیر بتن با چه موادی نباید مخلوط شود؟

با مواد شیمیایی و اب نباید مخلوط شود

7- نحوه خرید ماستیک و درزگیر بتن به چه صورت می باشد؟

بهترین تولیدکننده مواد درزگیر در ایران شرکت کفپوش برتر رسام می‌باشد. شما میتوانید با برقراری تماس با کارشناسان فروش این شرکت این محصول را سفارش دهید.

Rate this page
.