اجرای پوشش نمای ساختمان

اجرای پوشش نمای ساختمان اپوکسی برتر

 

اجرای پوشش نمای ساختمان را به طور کامل بررسی نماییم. با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل در این زمینه را خدمت شما عزیزان تقدیم نماییم.

اجرای پوشش نمای ساختمان Execution of building facade cover

انواع متريال مورد استفاده در نماهاي ساختماني

 

1- نماي اجرا شده با ماسه و سيمان ؛

 

سیمان سفید از گزینه های محبوب طراحان سبک مدرن به شمار می رود. از آن جا که سبک مدرن، سبکی بی آلایش و ساده است، متریال های به کار رفته در شکل گیری آن نیز تا حد امکان ساده و یکدست انتخاب می شوند.

نماي اجرا شده با ماسه و سيمان Facade made of sand and cement

سیمان سفید یکی از این متریال هاست. هزینه کمی که به کارگیری این متریال در طراحی نما به دنبال دارد، از مزایای آن به شمار می رود. سرعت اجرای نما به کمک سیمان سفید به مراتب بالاتر از موارد دیگر خواهد بود و در صورت اجرای مناسب تا مدت طولانی ظاهر خود را حفظ می کند و عمر زیادی دارد. شاید تنها ایرادی که بتوان از سیمان سفید گرفت، کثیف شدن آن باشد.

Facade made of sand and cement کفپوش اپوکسی برتر

2- نماي اجرا شده با سنگ هاي آنتيك ؛

 

یکی از انواع سنگ ساختمانی است که از کنار هم قرار دادن خرده سنگ ها با مواد چسبنده ساخته می شود. سنگ ها به طور طبیعی و یا در حین فرآیند استخراج از معدن ممکن است شکسته و خرد شوند که این امر باعث می شود این خرده سنگ ها به عنوان ضایعات شناخته شوند.

Facade with antique stones رزین اپوکسی برتر رسام

معماران و طراحان از این ضایعات در جهت زیباسازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، کفپوش ها، محوطه سازی اماکن تفریحی، باغ ها و ویلاها استفاده می کنند.

ارجرای نمای ساختمان با سنگ اپوکسی برتر

3- نماي اجرا شده با پانل سيماني داراي الياف شيشه(فایبر سمنت برد):

 

پنل های سیمانی متریال جدیدی هستند که به عنوان مصالح نمای ساختمان کاربرد دارند. این پنل ها در ساختار خود دارای فیبر هستند و مقاومت بسیار خوبی نسبت به چوب و سیمان دارند.

کفپوش اپوکسی Facade executed with cement panel with glass fibers

علاوه بر آن ظاهر زیبا و مرتب این متریال می تواند نمای زیبا و خاصی به ساختمان بدهد. به همین دلیل اجرای این پنل ها به عنوان نمای ساختمان ویلایی روح سرزندگی و شادابی را به ساختمان القا می کند.

Facade executed with cement panel with glass fibers کفپوش برتر

البته این متریال صرفا برای برای نمای ساختمان های ویلایی کاربرد ندارد. با توجه به اینکه فایبر سمنت برد در طرح های متفاوت مانند طرح چوبی، آجری و… ساخته می شود، می توان از آن برای نمای ساختمان های مسکونی و تجاری هم استفاده کرد.

 

4- نماي اجرا شده با پانل هاي چوبي ؛

 

چوب یکی از مواد طبیعی است که عایق مناسبی در برابر گرما و سرما است. این متریال سرعت اجرای بسیار بالایی دارد و یکی از دوستداران محیط زیست است. با اجرای این متریال در نمای ساختمان ویلایی و مسکونی می توان نمای زیبا، طبیعی و خاصی ایجاد کرد.

در گذشته نماهای چوبی مقاومت بسیار کمی در مقابل حشرات موذی، رطوبت، کپک و قارچ داشتند. اما در حال حاضر کاربرد مواد شیمیایی خاص بر روی چوب نما این متریال را در مقابل رطوبت، انواع حشرات و کپک محافظت می کند؛ در نتیجه عمر مفید بالایی دارد.

کفپوش اپوکسی صنعتی Facade executed with wooden panels
Facade executed with wooden panels اپوکسی برتر کفپوش اپوکسی منازل

در کنار این مزایا باید قیمت مناسب اجرای نمای چوبی را یادآور شد. این متریال نسبت به انواع مصالح نمای ساختمانی قیمت بسیار کمتری دارد و حسی از آرامش و طبیعی بودن را به شما القا می کند

Facade executed with wooden panels کفپوش اپوکسی رسام

5- نماي اجرا شده با آجرهاي مخصوص نما:

 

این نوع مصالح نمای ساختمان قدمت طولانی دارد و هنوز هم با استقبال زیادی مواجه می شود. قیمت مناسب این متریال نسبت به سایر مصالح نما باعث اقبال افراد زیادی به سمت آن می شود. البته با انجام برخی خلاقیت ها می توان نمای مدرن و شیکی ایجاد کرد و نیازی به تکرار روش های سنتی نیست.

آجر به دلیل برخی مزایا مانند حس گرم و تناسب زیاد با معماری، برای نمای ساختمان ویلایی گزینه مناسبی است. از طرف دیگر اجرای این نما نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد و عمر مفید بالایی دارد.

همچنین ساختار طبیعی آن یک حامی قوی از محیط زیست است و عایق صوتی و حرارتی مناسبی به حساب می آید. علاوه بر این موارد، این ماده از اتلاف انرژی تا حدود زیادی جلوگیری می کند.

کفپوش اپوکسی تجاری Facade executed with special facade bricks

6- نماي اجرا شده با چوب پلاست (Wood-plastic composites):

 

چوب پلاست یا چوب پلاستیک یا WPC مخفف Wood Plastic Composite، یک نوع مصالح کامپوزیت پلاستیکی چوبی است که قابلیت استفاده در داخل و خارج ساختمان به عنوان کفپوش و نما و سایر موارد تزئینی را دارد. اجرای نمای چوب پلاست در ساختمان های جدیدی که با سبک مدرن ساخته می شوند، با استقبال خوبی مواجه شده است.

کامپوزیت چوب پلاست از مواد اولیه ای مانند پوسته بادام زمینی، الیاف تفاله، کاه و بامبو تهیه می شود، همچنین در بخش پلاستیکی این محصول از پی وی سی ، پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می گردد. این مواد در دستگاه با هم ترکیب گردیده و ماده ای خمیری شکل تولید می شود که خمیر آن را در قالب به شکل های مختلفی در می آورند

نمای چوب پلاست ساختار داخلی مجوف و سطحی صاف دارد. سطح خارجی کفپوش چوب پلاستیک شیاردار است. بسته به استفاده از چوب پلاست در فضای داخلی و خارجی، نوع آن متفاوت خواهد بود. طبیعی است که چوب پلاستیک که در فضای خارجی استفاده می شود، باید ضدآب باشد. ویژگی ضدآب بودن چوب پلاست کاربرد گسترده ای به این مصالح بخشیده است.

 

7– نماي كار شده با ورق هاي استيل گالوانيزه رنگي :

 

گالوانیزه کردن فلزات در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در گالوانیزه کردن روکشی از جنس روی بر روی فلز قرار می گیرد که مقاومت آن را در برابر زنگ زدگی , پوسیدگی , خوردگی و بسیاری از عوامل محیطی افزایش می دهد. استیل گالوانیزه نیز یکی دیگر از فلزاتی است که امروزه با استقبال زیادی روبرو شده است.

کفپوش اپوکسی بیمارستانی Facade made of colored galvanized steel sheets

البته این استقبال در کشورهای اروپایی بیشتر به چشم می خورد و آن را با

 

عناصر دیگری از قبیل:
  • سنگ 
  • آجر 
  • چوب 
  • متریال دیگر ترکیب می کنند. نمای ساخته شده با استیل گالوانیزه را می توان یک نمای مدرن و شیک محسوب کرد و نصب آن در قالب یک ورق موجب سهولت استفاده از آن شده است.
Facade made of colored galvanized steel sheets رزین اپوکسی

8- اجراي پوشش نما با ورق هاي كامپوزيت آلومينيومي ؛

 

از جمله انواع مصالح نما ساختمان که مدرن و جدید محسوب می شوند، کامپوزیت ها هستند. این مواد که از جنس پلی اتیلن ساخته می شوند، قابلیت شکل پذیری بالایی دارند. نمای ساخته شده با کامپوزیت توسط لایه های آلومینیوم پوشش دهی می شود و مقاومت بسیار بالایی دارد.

کفپوش اپوکسی فروشگاهی Execution of facade covering with aluminum composite sheets

این متریال به خوبی عایق صدا و حرارت است و گزینه مناسبی برای نمای ساختمان مسکونی و تجاری محسوب می شود.

عمر مفید بالا، وزن کم و سبک، اجرای سریع، قابلیت درخشندگی ورق های آلومینیومی و تنوع رنگ از جمله مزایای این متریال نما محسوب می شود

Execution of facade covering with aluminum composite sheets اپوکسی برتر

9- پوشش نماي اجرا شده با پنل هاي پلاستيكي ؛

یکی از اهداف صنعت ساختمان، طراحی و ساخت ساختمان های سبک می باشد که بتوانند در برابر بارهای جانبی رفتار مناسبی از خود نشان دهند یکی از اجزای ساختمانی که وزن کم و زیبایی آن مورد توجه می باشد، اجرای پوشش نمای ساختمان می باشد؛ لذا امروزه با استفاده از PVC پنل های پوششی دیواری و سقفی برای نمای ساختمان ها تولید شده که سبک، ارزان، ضد آب و عایق حرارتی می باشد. در مقایسه با نماهای سنگی که ۲ سانتی متر ضخامت سنگ و ۳-۲ سانتی متر ضخامت ملات ماسه سیمان دارد، نماهای PVC دارای ضخامت اندک ۱ سانتی متر می باشند. همچنین در مقایسه با نماهای چوبی دارای خاصیت دوام بالا و عدم خوردگی و در مقایسه با نماهای سیمانی و بتنی اکسپوز دارای مزیت طرح پذیری می باشند.

10- نماي كار شده با سنگ هاي برش خورده منظم ؛

سنگ آنتیک از ترکیب قطعات کوچک و شکسته سنگ‌ تراورتن و مواد چسباننده تشکیل می‌شود.

استفاده از ضایعات سنگ‌های تزئینی مانند سنگ‌ تراورتن  سبب می‌شود علاوه بر افزایش بهره‌وری از مواد عالی موجود در طبیعت، محصولات سنگی با طرح‌های زیبا و چشم‌نواز ایجاد گردد.

طراحان و معماران جهت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها و همچنین محوطه‌ سازی فضای ویلا و باغ‌ها از این نوع سنگ استفاده می‌کنند.

11- نماي كار شده با مواد گرانوليت (نماي مينرال) ؛

در اجرای پوشش نمای ساختمان مجتمع های مسکونی، برج ها، نمای هتل ها، رستوران ها، مدارس و کاربری هایی که سطوح نماخور وسیعی دارند مانند ورزشگاه ها، اجرا می شود. نمای مینرال ترکیبی از سنگریزه های مرمریت، گرانیت و کوارتز است که در حالت کلی، شامل ترکیبات سنگ های معدنی، سنگدانه های گرانیت، مرمر و سنگ های سفید و رزین ها یا پلاسترهاست. نمای مینرال شامل سنگریزه های درشت، متوسط و ریز است که باعث می شود، سطح نهایی بافتی طبیعی با انواع سنگریزه ها داشته باشد.

12- نماي كار شده با شيشه ( Curtin wall ) ؛

 

متریال شیشه در ساختمان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که مشرف نداشته باشند و یا اگر مشرفی وجود دارد مشکلی با آن نباشد مانند ساختمان های اداری و تجاری. ساختمان هایی که با نمای شیشه ای ساخته می شوند جذابیتی بی اندازه دارند به نحوی که چشم ها را به خود خیره خواهد کرد. شیشه برای قرار گرفتن در نما نیاز به یک چارچوب دارد. در دو حالت از متریال شیشه در نما استفاده می شود. حالت اول زمانی که است که شما قصد دارید از شیشه در برخی از نقاط نما استفاده کنید و حالت دوم زمانی است که شما قصد دارید سرتاسر نما را از شیشه بپوشانید.

Facade made of granulite material
Facade made of glassانواع کفپوش اپوکسی

اگر حالت دوم مد نظر شماست و می خواهید از این متریال در سطحی وسیع استفاده کنید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. مواردی مانند مقاوم بودن شیشه در برابر ضربه و شکستگی , جلوگیری از اشعه های مضر خورشید و عایق بودن در برابر سرما , گرما , سر و صدا , گرد و خاک و … در انتخاب این متریال بسیار حائز اهمیت هستند.

 

13- پوشش سنگدانه ای (مینرال یا گرانولیت):

 

این نما دارای تنوع رنگ و فرم های زیادی است  و امروزه در ایران نیز مورد استفاده قرار می گیرد. می توان گفت مینرال یکی از مقاوم ترین مصالح در نمای ساختمان محسوب می شود این نما با تنوع رنگ و فرم های متنوعی که دارد دست طراحان و معماران ساختمان را برای آفرینش فضای آرامش بخش و دلپذیر باز گذاشته است.

 

14- پوشش رنگی نما(ساده و بافت دار):

 

پوشش رنگی نماهای بافت دار به اشکال مختلف با تنوع رنگی بسیار بالا که با بها و کیفیت مناسب ،نمای زیبا و کارآمدی را پدید می آورد.

کفپوش اپوکسی اسدی Facade color cover

لازم به ذکر است جنس این نوع پوششها در انواع مختلف با خواص ویژه بوده که از مهمترین آنها می توان به پوشش الاستیکی با خاصیت ارتجاعی و آب گریزی بالا اشاره نمود.

 

15- پوشش رنگی ساده نما:

 

این نوع پوشش که ارزانترین نوع اجرای پوشش نمای ساختمان محسوب می شود،با سرعت بسیار بالاقابل اجرا بوده،قابلیت شستشو داشته وانواع مختلف با خواص ویژه قابل ارائه می باشد.

نحوه اجرا:بوسیله غلتک و یا اسپری بوسیله پمپ رنگ بر روی سطوح صاف و پرداخت شده.

Rate this page
.