بتن و بتن ریزی

انواع بتن و بتن ریزی

بتن مسلح

بتن و بتن ریزی، بتن مسلح (RC) که بتن مسلح سیمانی (RCC) و بتن آهنی نیز نامیده می گردد، یک ماده کامپوزیتی است که در آن مقاومت کششی و شکل پذیری نسبتاً پایین بتن با گنجاندن آرماتورهایی با مقاومت کششی یا شکل پذیری بالاتر جبران می گردد.

کفپوش اپوکسی پلی یورتان-قیمت بتن ریزی-کفپوش اپوکسی-اپوکسی پلی اورتان

 

آرماتور معمولاً، البته نه لزوماً، میلگردهای فولادی(میلگرد) است. معمولاً قبل از گیرش بتن به صورت غیرفعال در بتن تعبیه می گردد. با این حال، پس کشش نیز به عنوان یک تکنیک برای تقویت بتن استفاده می گردد. از نظر حجم مورد استفاده سالانه، یکی از رایج ترین مواد مهندسی است. در اصطلاح مهندسی خوردگی، زمانی که به درستی طراحی شود، قلیایی بودن بتن از میلگرد فولادی در برابر خوردگی محافظت می کند.

بتن رنگی

بتن رنگی تزئینی استفاده از بتن نه تنها به عنوان یک وسیله کاربردی برای ساخت و ساز، بلکه به عنوان یک ارتقای زیبایی شناختی برای یک سازه است. در حالی که همچنان عملکرد خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از خود ساختمان مانند کف، دیوارها، راهروها و پاسیوها انجام می دهد.

تبدیل بتن به بتن تزئینی از طریق استفاده از مواد مختلفی حاصل می گردد که ممکن است در طول فرآیند ریختن یا پس از عمل آوری بتن اعمال شوند. این مواد و یا سیستم‌‌ها شامل بتن مهری، رنگ آمیزی اسیدی، اما محدود به آن نمی گردد، است. روکش‌های تزئینی، بتن صیقلی، روکش‌های بتنی، روکش‌های عمودی و موارد دیگر

بتن سخت پودری

افزودنی بتن

ترمیم کننده پایه سیمانی(گروت)

بتن سخت آرملاتی

بتن یکی از مهم ترین و حساس ترین عملیات در ساخت سازه های بتنی است.این فرآیند معمول طی هفت مرحله شامل آماده ساز/اختلاط/انتقال/ریختن/تراکم/پرداخت و عمل آوری انجام میشود.

تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزی

هر یک از مراحل نیازمند تجهیزات مخصوص نظیر میکسر و انتقال دهنده  و ویبراتور و ابزار پرداخت از جمله ماله و شمشه است.

روش های انتقال بتن به محل بتن‌ریزی:

1- تشت ملات

2- فرغون یا چرخ دستی

3- بالابر

4- سطل جرثقیل و تله کابین

5- نوار نقاله

6- پمپ بتن

7- ریل و واگن

8- بیل مکانیکی

9- ترمی

Rate this page
.