اجرای کفپوش اپوکسی روی سطوح مختلف

اجرای کفپوش اپوکسی روی سطوح مختلف

اجرای کفپوش اپوکسی از مسائلی است که امروزه کاربران به دنبال اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن هستند. دو دسته از افراد در این زمینه وجود دارند. دسته‌ی اول، کسانی که می‌خواهند درباره‌ی نحوه اجرای کفپوش اپوکسی توسط خود، اطلاعات کسب نمایند. دسته‌ی دوم کسانی هستند که به دنبال نمایندگی و تیم خوب برای اجرای کفپوش‌های اپوکسی در خصوص پروژه‌هایشان می‌گردند.

شما در ادامه می‌توانید درباره‌ی اجرای کفپوش اپوکسی روی سطوح مختلف اطلاعات کسب نمایید. درواقع برای آنکه با کفپوش‌ اپوکسی بیشتر آشنا گردید و بتوانید از مراحل اجرا و همچنین قیمت آن مطلع شوید، بهتر است ما را تا پایان این محتوا همراهی نمایید. تیم کفپوش برتر رسام امروز قرار است به نحوه اجرا کفپوش اپوکسی بر روی سطوح مختلف بپردازد. اطلاعاتی که کارشناسان ما برایتان قرار می‌دهند می‌تواند برایتان سودمند باشد.

اجرای کفپوش اپوکسی روی سطوح مختلف

روش اجرای کفپوش اپوکسی روی سطوح مختلف

اگر شما نیز درباره‌ی نحوه و روش اجرای کفپوش‌های اپوکسی کنجکاو هستید باید ذکر نماییم که در این بخش به سوالات‌تان پاسخ خواهیم داد. اما قبل‌از توضیحات اصلی لازم است که با کفپوش‌های اپوکسی بیشتر آشنا شویم. کفپوش اپوکسی به صورت مایع روی سطح اعمال می‌شود و با انجام این کار پس از مدت زمان نه چندان طولانی مایع خشک می‌گردد. این مایع خشک شده به یک سطح پلیمری و پوششی سخت تبدیل خواهد شد که به عنوان یک لایه‌ی محافظتی نیز برای سطوح مختلف به کار می‌رود.

دراصل کفپوش‌ اپوکسی با مقاوم سازی سطوح، به شما اطمینان بیشتری خواهند داد. شاید بگویید که نیازی به کفپوش ندارید اما لازم است اشاره نماییم که اکثر مردم تا زمانی که آسیب شدید و غیر قابل جبرانی به کف خانه‌هایشان وارد نشود، متوجه‌ی اهمیت موضوع نمی‌شوند. اما خوب است به این نکته توجه داشته باشید که کف یک واحد مسکونی یا تجاری، بخش مهمی است که باید به آن اهمیت دهید.

امروزه کفپوش‌های اپوکسی در دسته‌ها و انواع گوناگونی تولید می‌شوند. همچنین قابلیت اجرای کفپوش اپوکسی بر روی سطوح مختلف نیز امکان پذیر است. برای اطلاع بیشتر از نحوه اجرای کفپوش اپوکسی بر روی سطوح مختلف، در ادامه به برخی از شرایط برای اجرای کفپوش‌ها اشاره کردیم که شامل این موارد می‌شود:

اجرای اپوکسی روی بتن

یکی از بهترین سطح‌های مناسب برای اجرای کفپوش‌ها، سطح بتنی است. اجرای کفپوش اپوکسی بر روی بتن به خوبی و با حداکثر کیفیت اجرا می‌گردد. این به دلیل سطح بتن و چسبندگی بالایی است که با ترکیبات مواد اپوکسی دارد. البته لازم است توجه داشته باشید که اجرای کفپوش‌ها بر روی بتن ناهموار به دلایل بسیاری پیشنهاد نمی‌گردد. همینطور  علاوه بر بتن، کفپوش‌های اپوکسی امکان اجراسازی روی سطوح دیگری را نیز دارند اما به خوبی و راحتی بتن نخواهد بود.

اجرای اپوکسی روی سرامیک و کاشی

شاید برای شما نیز سوال ایجاد شده باشد که  می توان کفپوش اپوکسی را بر روی سرامیک نصب کرد؟ در جواب این سوال باید گفت که بله می‌توان و این موضوع امکان پذیر است. منتها لازم است که سطح روی سرامیک و کاشی به خوبی تمیز و خشک شود. همینطور هیچ گونه  گرد و غبار و ترکیباتی مانند سیلر و جلا روی آن نباشد. با اهمیت دادن به این موضوع، چسبندگی کفپوش اپوکسی صنعتی بر روی این سطح‌ها بیشتر شده و دوام و طول عمر کفپوش‌ها بالاتر خواهد رفت.

اجرای اپوکسی روی سنگ مرمر

برای سنگ‌های مرمر لازم است شما برای به اجراسازی از پرایمر‌ها استفاده نمایید. این کار به دلیل نفود به لایه‌ی سخت مرمرها صورت می‌گیرد. بنابراین داشتن پرایمر برای اجرای اپوکسی بر روی سنگ مرمر، امر ضروری است. به این نکته که سطح مرمر شما دانه دانه باشد نیز توجه داشته باشید. سطح روی سنگ‌های مرر معمولا پولیش شده است و گاهی ممکن است مواد چسبندگی بین پوشش اپوکسی قرار بگیرد. مطمئن شوید از پرایمر مناسب و مخصوص برای نفود به داخل سنگ مرمر استفاده نمایید.

اجرای اپوکسی روی ترازو

شاید برایتان سوال باشد که بر روی ترازو می‌توان اپوکسی را اجرا کرد یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت که بله اپوکسی‌ها با در نظر گرفتن مواردی خاص، قابلیت اجراسازی را بر روی ترازو‌ها را دارد. در وهله‌ی اول لازم است که سطح ترازو را مضرس نمایید. سپس هرگونه جلا و سیلر را از روی سطح مود نظر خود پاک نمایید، توجه نداشتن به این موضوع باعث ایجاد اختلال و عد چسبندگی اپوکسی‌هایتان خواهد شد. ترازو‌ها یک نوع کفپوش کامپوزیتی محسوب می‌شوند که تشکیل شده از موادی همچو آهک و سنگ است.

به همین منظور باید برای چسبندگی اپوکسی‌ها بر روی این سطح از پرایمر قوی و درجه‌ی بالا استفاده نمایید. در پایان اگر شما از یک ترازو قدیمی در پروژهایتان استفاده می‌نمایید بهتر است که سطح آن را به خوبی آماده نمایید. برای مثال تمامی درز‌ها و حفره‌ها را پر نمایید و سپس اپوکسی‌هایتان را اعمال نمایید.

اجرای اپوکسی روی فلز

برای به اجرا در آوردن کفپوش‌های اپوکسی بر روی فلز نیز همانند اجراسازی روی مرمر لازم به استفاده از پرایمر مخصوص است. از این طریق چسبندگی را افزایش خواهیم داد. البته اجرای کفپوش‌ها بر روی فلز معمولا پیشنهاد نمی‌شود. زیرا چسبندگی کفپوش‌‌ها با فلزات مقداری مشکل است و عدم انعطاف پذیری آن‌ها سبب می‌شود که گزینه مطلوبی برای انتخاب نباشند.

اجرای کفپوش اپوکسی روی چوب

درست است که اجرای کفپوش‌های اپوکسی بر روی چوب به خوبی اجرا صورت می‌گیرد و شرایط بهتری را به نسبت سطوح دیگر دارد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که سطح چوب باید از هرگونه رطوبت به دور باشد. در غیر این صورت چسبندگی کفپوش اپوکسی به خوبی صورت نمی‌گیرد. از آنجایی که چوب‌ها یک ماده‌ی انعطاف پذیر در برابر شرایط محیطی و جوی هستند امکان تغییرات در آن در بسیاری از مواقع وجود دارد. این نقطه ضعف بزرگی برای اجراسازی اپوکسی‌ها بر روی چوب بوده و معمولا استفاده از سطوح دیگر پیشنهاد می‌گردد.

روش اجرای کفپوش اپوکسی روی سطوح مختلف

مهمترین شرایط برای اجرای کفپوش اپوکسی

برای به اجرا در آوردن کفپوش اپوکسی لازم به رعایت یکسری موارد است. اما قبل از اجراسازی کفپوش‌های اپوکسی بر روی سطح مورد نظر، لازم است به نکته‌ای توجه داشته باشید. بهتر است قبل از شروع با مهندسین فنی و کارشناسانی که در این زمینه درحال فعالیت هستند مانند شرکت کفپوش برتر رسام صحبت نمایید.

سپس از آن‎ها بخواهید مکانی که قرار است کفپوش‌های اپوکسی در آن به اجرا در آیند بررسی شود. این بازبینی و بررسی توسط مهندسی سبب می‌گردد قبل از شروع پروژه و اجراسازی کفپوش اپوکسی‌هایتان شما به شناخت نسبی و خوبی از مشکلات سطحی و محل اعزام دست یابید.

به همین منظور می‌توانید هر گونه مشکل را قبل از شروع کار برطرف نمایید و زیرسازی سطح را انجام دهید. پس از انجام این بازبینی باید به مهم‌ترین شرایط اجرای کفپوش اپوکسی اشاره نماییم که شامل موارد ذیل می‌شود:

  • سطح مورد نظرمان باید از هر گونه روغن و مواد شیمیایی به دور باشد.
  • قسمت های سست روی سطح باید از بین برود. می‌توان از ابزار و کاردک‌هایی برای یکدست کردن سطح استفاده نماییم.
  • دمای محیط لازم است که بین چیزی تا ۵۰ درجه سانتیگراد باشد.
  • بستر زیرین باید تمیز و خشک بوده و از هرگونه رطوبت و آلودگی‌ها به دور باشد.
  • در نظر داشته باشید که برای اجرای اپوکسی بر روی بتن جدید لازم است که به سطح مورد نظر حداقل 28 روز زمان برای خشک شدن کامل بدهید. در غیر این صورت چسبندگی‌ها به درستی صورت نمی‌گیرد.

مهمترین شرایط برای اجرای کفپوش اپوکسی

جمع بندی

همانطور که متوجه شدید اجرای کفپوش اپوکسی روی سطوح مختلف نکات حائز اهمیتی دارد که لازم است به آن توجه نمایید. کفپوش‌های اپوکسی را می توان بر روی سطوح مختلفی مانند، سیمانی، سنگی، بتنی، موزائیک و … به اجرا درآورد. اجرای کفپوش‌ها به دانش و مهارت مناسب در این زمینه نیازمند است. تیم کفپوش برتر رسام  با استفاده از کادر مجرب و متخصص برای اجراسازی طرح‌ها و پروژه‌های شما عزیزان بهترین برنامه‌ها را عملی می‌نماید.

همچنین کاربران و پیمانکاران اپوکسی می توانند مواد مورد نیاز اولیه‌ی خود را با بالاترین کیفیت از کفپوش برتر رسام تهیه نمایند. این مواد و محصولات شامل انواع پلی یورتان، ابزار اپوکسی، رال رنگ، بتن سخت، و محصولات بی‌شماری از این نظیر است. شما در بخش محصولات ما می‌توانید تمامی مصالح مورد نیاز خود برای اجرای کفپوش‌ها را تهیه نمایید. همچنین از بخش خدمات، اجرای کفپوش‌های اپوکسی را با بهترین عملکرد و کمترین قیمت از تیم ما دریافت کنید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.