رنگ های صنعتی اپوکسی

رنگ های صنعتی اپوکسی

رنگ‌ها امروزه طیف بسیار گسترده‌ای دارند که یکی از پرمصرف‌ترین آن‌ها رنگ اپوکسی صنعتی است. این رنگ‌ها به عنوان پوشش‌های محافظت کننده در پروژه‌های بسیار گوناگونی استفاده می‌شوند. به دلیل دوام و مقاومت بسیار زیادی که این رنگ‌ها از خود نشان می‌دهند توانسته‌اند به یک انتخاب مناسب برای هر فرد تبدیل شوند. از ترکیبات و  ساختار اصلی رنگ‌های صنعتی اپوکسی باید به رزین‌های اپوکسی و سخت کننده‌های پلی آمید در مواد این اپوکسی‌ها اشاره کرد. این ترکیبات سبب شده تا یک لایه‌‌ی قوی شکل بگیرد و به صورت فام‌های ظاهری متنوع در بازار تولید شود.

از مهم‌ترین اهداف رنگ های صنعتی اپوکسی، جلوگیری از خوردگی و همینطور کاهش سرعت واکنش‌های شیمیایی می‌باشد. در خصوص رنگ‌های صنعتی اپوکسی می‌توان به نکات و جزئیات بسیار زیادی اشاره کرد که امروز می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. شما با مطالعه‌ی این محتوا می‌توانید هر آنچه لازم است درباره‌ی رنگ اپوکسی صنعتی بدانید را کسب نمایید. همینطور از نحوه شرایط اجرایی رنگ های صنعتی اپوکسی و قیمت آن نیز مطلع خواهید شد.

 

انواع رنگ اپوکسی صنعتی

انواع رنگ رنگ های صنعتی اپوکسی

باتوجه به استقبال بسیار زیادی که از رنگ‌های اپوکسی شد این انگیزه را به تولید کنندگان رنگ‌های اپوکسی داد تا این محصول را در دسته‌های گوناگون تولید نمایند. تنوع رنگ‌های اپوکسی به شدت زیاد است اما شما می‌توانید به صورت سه دسته‌ی اصلی آن‌ها را بشناسید. از مهم‌ترین رنگ اپوکسی باید به پرایمر اپوکسی، پوشش لایه‌ی میانی اپوکسی و همینطور پوشش رویه اپوکسی اشاره کنیم. این 3 دسته از رنگ‌های اصلی محسوب می‌شوند و معمولا افراد از این  موارد در پروژه‌هایشان استفاده می‌نمایند.

البته لازم به ذکر است که توجه داشته باشید معمولا از یک نوع رنگ اپوکسی برای رنگ آمیزی سطوح استفاده نمی‌کنند. این به دلیل آن است که با انجام یه لایه رنگ ما خیلی زود و در کوتاه‌ترین زمان شاهد خوردگی و ساییدگی خواهیم شد. بنابراین بهترین کار این است که از چند لایه رنگ اپوکسی صنعتی استفاده نماییم. بهتر است این رنگ‌ها یکی پس از دیگری روی یکدیگر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعمال شوند تا بتوانند تاثیرات مناسب خود را بگذارند.

کاربردهای متداول رنگ های صنعتی اپوکسی

از آنجایی که رنگ‌های اپوکسی صنعتی هر کدام برای هدف مشخصی طراحی و تولید شده‌اند، لازم است که ما با شناخت مناسب نسبت به آن‌ها، اقدام به خرید نماییم. در خصوص کاربرد رنگ‌های اپوکسی باید به پوشش دهی فوق‌العاده‌ی آن‌ها بر روی انواع سطوح، مخصوصا سطوح فولادی اشاره نماییم. به دلیل مقاومت رنگ‌های اپوکسی و خاصیت ضد آب بودن آن‌ها، سبب شده که از رنگ‌های اپوکسی در محیط‌های دریایی بیشتر استفاده شود. برای مثال در خصوص صنعت کشتیرانی رنگ‌های اپوکسی کاربرد بسیار زیادی دارند و در جهت پوشش محافظتی برای مخازن و محفظه‌ها از آن‌ها استفاده می‌نمایند. البته کاربرد رنگ اپوکسی صنعتی بسیار زیاد است و در مکان‌های متنوع و گوناگونی از آنها استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • استفاده از رنگ اپوکسی صنعتی در سونا
  • استفاده از رنگ اپوکسی صنعتی در استخر
  • استفاده از رنگ اپوکسی صنعتی در سرویس حمام
  • استفاده از رنگ اپوکسی صنعتی در کف گاراژها
  • استفاده از رنگ اپوکسی صنعتی در سالن‌ و انبارها

مراجل اجرای رنگ اپوکسی صنعتی

مراحل اجرای رنگ های صنعتی اپوکسی از 0 تا 100

نحوه اجرای رنگ اپوکسی بر روی سطوح مختلف می‌تواند در مواقعی بسیار ساده و حتی گاهی پیچیده گردد. برای اجراسازی رنگ اپوکسی صنعتی لازم است که به یکسری نکات توجه نمایید. با رعایت کردن مواردی که در ادامه برایتان قرار می‌دهیم می‌توانید که خودتان به سادگی رنگ اپوکسی صنعتی را بر روی سطوح مختلف به اجرا در آورید.

گام اول: آماده سازی لایه‌ی سطح

لازم است که قبل از استفاده و به اجرا در آوردن رنگ صنعتی اپوکسی، سطح مورد نظر پروژه را به خوبی از هر گونه آلودگی حفظ نمایید. می‌توانید از پارچه‌ی آغشته با مواد شوینده استفاده کنید و یا حتی بهتر است که برای این کار از سنباده و یا ابزار خراش دادن رسوبات استفاده نمایید. البته این در صورتی است که خودتان دست به اجراسازی رنگ اپوکسی صنعتی بزنید.

اگر این کار را به تیم حرفه‌ای بسپارید آن‌ها این مراحل را به ساده‌ترین روش برایتان انجام خواهند داد. تیم کفپوش برتر رسام با مهندسین و کارشناسان مجرب با به کار گیری از ابزار آلات مدرن، بهترین پروژه‌ها را تحویل شما عزیزان خواهند داد. برای اطلاع بیشتر از نحوه خدمات مجموعه‌ی ما می‌توانید از طریق منو سایت از بخش خدمات اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نمایید.

گام دوم: استفاده از رنگ اپوکسی صنعتی

در این مرحله لازم است که رنگ اپوکسی مورد نظر خود را بردارید و بر روی سطح مورد نظر خود با قلم موی مناسب بکشید. توجه داشته باشید که سطح مورد نظرتان به خوبی از قبل خشک باشد و از هرگونه رطوبت به دور باشد. تا جای ممکن باید حواستان باشد که در حین اجرای رنگ اپوکسی، لایه‌های حباب در زیر سطح ایجاد نشود. بهتر است که پس از هربار استفاده از رنگ، باقی مانده‌ی آن را دوباره درون قوطی برگردانید و آن را به خوبی هم بزنید تا مواد رنگی از هم جدا نشود.

گام سوم: فضای مناسب به رنگ اپوکسی دهید تا خشک شود

در این مرحله لازم است که چند ساعتی به رنگ اپوکسی‌تان زمان دهید، تا بتواند که به خوبی بر روی سطح مورد نظرتان به اجرا درآید و بچسبد. اگر که خیلی زود شروع کنید و رنگ اپوکسی دوم را به عنوان لایه‌ی بعدی آن به کار گیرید، تنها باعث خراب شدن رنگ روی سطح‌تان خواهید شد. برای اینکه اطمینان حاصل نمایید تیم کفپوش برتر رسام با تجربه‌ی چندین ساله در اجراسازی کفپوش اپوکسی به شما پیشنهاد می‌دهد حداقل 24 ساعت صبر نمایید. همینطور از دست زدن به سطح تازه رنگ شده، اکیدا خودداری نمایید زیرا باعث می‌شود علامت دستتان روی سطح بیوفتد و مشکل بزرگ‌تری را پدید آورد.

گام چهارم: پایان کار

در این مرحله شما لازم است که چند دور رنگ اپوکسی گوناگون را روی سطح خود زده باشید. سپس برای پایان کار خود از روغن‌های جلا استفاده نمایید و روی رنگ اپوکسی صنعتی خود بکشید. اما حتما قبل از استفاده از روغن جلا، از خشک بودن رنگ اپوکسی خود مطمئن شوید.

قیمت رنگ اپوکسی صنعتی

قیمت رنگ اپوکسی صنعتی

حال که به خوبی با رنگ‌های اپوکسی صنعتی آشنا شدید و از کاربرد و مزایای آن مطلع شدید قطعا درباره ‎ی قیمت آن کنجکاو هستید. اگر به دنبال قیمت رنگ‌های اپوکسی صنعتی هستید می‌توانید از سایت کفپوش برتر رسام از بخش قیمت کفپوش‌ها، هزینه‌ی انواع اپوکسی را مشاهده نمایید. همینطور شما می‌توانید که کلیه خدمات اجرایی و پروژه‌های خود را در زمینه کفی‌های اپوکسی و اجراسازی رنگ اپوکسی بر روی سطوح مختلف را از تیم ما بخواهید. مجموعه کفپوش برتر رسام بهترین کیفیت را در کوتاه‌ترین زمان با هزینه‌ی مناسب برای شما در نظر می‌گیرد.

جمع بندی

اگر شما علاقمند هستید که امنیت و مقاومت سطوح مختلفی که در صنایع خود دارید را بیشتر کنید، بهتر است که از رنگ‌های اپوکسی استفاده نمایید. با انتخاب و خرید این محصول آن هم در تنوع بسیار زیادی که در بازار موجود است، شما اقدام به سرمایه‌گذاری خواهید کرد و از هزینه‌های احتمالی و خرابی‌های پیش رو جلوگیری می‌نمایید. شما می‌توانید پرایمر‌های رنگ اپوکسی را از طریق اسپری‌های رنگ به ساده‌ترین شکل ممکن  بر روی سطوح مختلف به اجرا در بیاورید. توجه داشته باشید با اقدام چند مرحله‌ی ساده می‌توانید بهترین اپوکسی را با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان از مجموعه کفپوش برتر رسام تهیه نمایید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.