گروت اپوکسی چیست

گروت اپوکسی چیست

گروت اپوکسی در اپوکسی برتر رسام

گروت اپوکسی چیست؟ ماده ای مشابه ملات می باشد. مواد تشکیل دهنده آن به صورت رزین اپوکسی و هاردنر و سیلیس میباشد، خاصیت منبسط شوندگی گروت باعث میشود که انقباظی در آن صورت نگیرد.

 

اجرای کفپوش اپوکسی-اپوکسی-گروت اپوکسی-Epoxy grout

گروت اپوکسی توانایی جذب نیروهای وارد شده را دارد. همچنین این مواد سبب مقاومت هر چه بیشتر در سازه ها هستند. در محل هایی که غیرقابل دسترس می باشد برای مسدود کردن حفره‌ها از گروت اپوکسی استفاده میشود. که در واقع اهمیت این ماده را نشان میدهد.

کاربرد گروت‌ اپوکسی

  • این ماده برای پر کردن فضاهای خالی و ترک های بزرگ استفاده میشود.
    ریل ها
    صفحه ستون
    سدسازی
    ساختمان سازی
    سیستم انبارهای بلند
    گروت ریزی در پمپ
    پل سازی

انواع گروت

1. گروت سنباده

دوغاب سیمان در دو نوع وجود دارد. سنباده و سمباده نشده (همچنین به عنوان سمباده نشده نیز شناخته می شود). همانطور که از نام آن پیداست، دوغاب سنباده‌شده ملاتی است که مقداری ماسه به آن اضافه می‌کند. این نوع دوغاب برای خطوط دوغاب با اندازه بالای 1/8 اینچ مناسب است. به دلیل وجود ماسه در مخلوط، دوغاب استحکام بیشتری به مفاصل می دهد.

کاشی‌های سرامیکی و کاشی‌های سنگی دارای درزهای دوغاب بزرگ هستند. دوغاب سنباده‌ای، ساختار را در برابر سایش و پارگی غیرقابل مهارتر می‌سازد. این ویژگی دلیل ساختارهای طولانی مدت است. متأسفانه دوغاب سنباده شده کثیفی را جذب می کند و بسیار جاذب است. به همین دلیل، به شما توصیه می شود که بلافاصله پس از استفاده، دوغاب را ببندید.

2. گروت بدون سنباده

دوغاب سمباده نشده مخلوطی از آب، سیمان و ذرات غیر ماسه است. در اتصالات دوغاب زیر 1/8 اینچ استفاده می شود. عدم وجود ذرات ساینده آن را کمی ضعیف می کند و در صورت استفاده در اتصالات دوغاب بزرگتر منقبض می شود. هنگامی که منقبض می شود، خطوط دوغاب را آشکار می کند.

دوغاب سمباده نشده برای کف و دیوارهای حمام و همچنین برای کاشی های سرامیکی و مرمر بسیار عالی است. سنگ های طبیعی با این نوع دوغاب عملکرد خوبی دارند.

3. فوران گروت

دوغاب فوران از پلیمرهای فورفوریل الکل ساخته شده است که آن را در برابر سایش، پارگی، خراش و لکه مقاوم می کند. شباهت زیادی با گروت اپوکسی دارد و برای سازه های صنعتی نیز مناسب است.

توجه به این نکته مهم است که از آنجایی که از الکل استفاده می کند، هیچ آبی به مخلوط اضافه نمی شود. دوغاب فوران بهتر است در مناطق حمل و نقل مواد شیمیایی استفاده شود زیرا مقاومت شیمیایی بالایی دارد.


4. گروت اپوکسی

در اینجا دوغاب مورد علاقه ما می رود! اپوکسی یک مخلوط دوغاب پیشرو است که از رزین های اپوکسی و سخت کننده ساخته شده است که این دوغاب را بسیار قوی و بادوام می کند.

در طول سال ها، بسیاری از تیلرها استفاده از اپوکسی را در سازه های صنعتی ترجیح داده اند. امروزه، مردم علاقه مند به استفاده از آن در خانه های خود برای سازه های قوی تر در آشپزخانه، حمام، و شومینه های کاشی کاری شده اند.

از اینکه به مقاله گروت اپوکسی چیست توجه نمودید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.