اپوکسی در صنایع دارویی

اپوکسی در صنایع دارویی

کفپوش‌های اپوکسی در صنایع دارویی

اپوکسی در صنایع دارویی، یکی از اولین و مهمترین عوامل در صنعت داروسازی رعایت بهداشت و حذف آلودگی‌ها از محیط انبارها، ازمایشگاه و سالن تولید می‌گردد.

 

اجرای کفپوش اپوکسی صنایع دارویی-Epoxy flooring in the pharmaceutical industry-اپوکسی

 

 سازمان وزارت بهداشت بدین منظور جهت همه داروسازی‌ها دستورالعملی را ارائه نموده است. که طبق آن میبایست کفپوش‌ها، دیوارپوش و پوشش سقف انبار و سالن تولید داروسازی‌ها کاملا صاف و عاری از هرگونه درز و ترک بوده و محلی برای جمع شدن باکتری‌ها یا قارچ‌ها وجود نداشته باشد.

بدین ترتیب کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان بهترین گزینه جهت کفسازی سالن تولید و یا انبار داروسازی خواهد بود.

این کفپوش‌ها کاملا یکنواخت و بدون درز بوده و با کشیدن ماهیچه در کناره‌ها و لبه‌ها هیچ گونه درزی جهت تجمع باکتری‌ها و رشد آنها باقی نمی‌گذارند. از خصوصیت دیگر کفپوش اپوکسی سهولت در نظافت آنها است.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی و تحمل فشار بالا نیز باعث می‌گردد. هیچ‌گونه مشکلی در برابر مواد مورد استفاده در سالن تولید نداشته باشد. همچنین در برابر مواد شوینده نیز دارای مقاومت بالا هستند.

خصوصیات کفپوش اپوکسی در صنعت داروسازی

1- یکنواخت و بدون درز
2- سهولت شستشو و نظافت
3- قابلیت رنگ‌بندی و جانمایی و خط‌کشی
4- مقاومت شیمیایی در برابر مواد خورنده تولید
5- مقاومت شیمیایی در برابر مواد شوینده
6- مقاومت فیزیکی و مکانیکی مناسب
7- آنتی باکتریال و آنتی داست
8- قابلیت ایجاد خاصیت آنتی استاتیک کانداکتیو در مواقع نیاز است.

مزایای کفپوش اپوکسی برای شرکت‌های داروسازی

اپوکسی به عنوان درزگیر کف بتنی عمل می‌کند. کفپوش‌های شرکت‌های تولید‌کننده داروهای دارویی باید در برابر اکثر روغن‌ها، اسیدها و حلال‌ها مقاومت کنند.

تمام شرکت‌های تولیدکننده و خرید و فروش دارو باید دارای پوشش کف مقاوم در برابر روغن ها، اسیدها و حلال‌ها باشند. موارد ذکر شده معمولاً انواع مواد شیمیایی است. که این نوع شرکت‌ها به طور روزانه با آنها سر و کار دارند.

کفپوش‌های اپوکسی همچنین در برابر سایش و ضربه مقاوم هستند. زیرا کف کارخانه به راحتی در معرض انسان، ابزار ماشین‌آلات سنگین و تردد وسایل نقلیه روزانه قرار می‌گیرد.

کفپوش اپوکسی را می‌توان برای کفپوش‌های بتنی اجرا کرد تا از عملکرد بالا و سطحی جذاب اطمینان حاصل شود.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.