نگهداری کفپوش اپوکسی

نگهداری کفپوش اپوکسی

چگونه کفپوش اپوکسی خود را شبیه نو نگه دارید؟

نگهداری کفپوش اپوکسی، اپوکسی نه تنها برای گاراژها بلکه برای فضای داخلی آنها نیز روز به روز در بین صاحبان خانه محبوبیت بیشتری پیدا می کند. ظاهر براق و نگهداری کم آن ظاهری زیبا و منحصر به فرد به هر اتاق می بخشد.

از آنجایی که تمیز کردن آن بسیار آسان است، برای مدت طولانی تری به ظاهر کف اپوکسی شما نیازی به چیز زیادی ندارد.

فقط چند کار ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که کف شما همیشه جدید به نظر می رسد.

 

نگهداری کفپوش اپوکسی Epoxy floor maintenance

 

کفپوش اپوکسی خود را از آسیب محافظت کنید

حتی این اپوکسی یکی از بادوام ترین و سایش ترین سطوح موجود است، همچنین مستعد آسیب است. خوشبختانه چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای محافظت از کف خود در برابر آسیب انجام دهید.

پدهای محافظ را روی هر مبلمان سنگین قرار دهید، به خصوص اگر دارای پایه های فلزی باشد. به این ترتیب وقتی آنها را در خانه خود جابه جا می کنید، از خراشیدگی کف اپوکسی خود جلوگیری می کنید.

اگر موتور دارید، هنگام پارک کردن، یک پد نرم روی پایه موتور قرار دهید. به این ترتیب پد نرم وزن را جذب می کند نه کف شما را.

 

نگهداری کفپوش اپوکسی Epoxy floor maintenance

تمیز کردن منظم برای نگهداری کفپوش اپوکسی

تمیز نگه داشتن کفپوش اپوکسی شما زیاد لازم نیست.تمیز کردن منظم باعث می شود کفپوش اپوکسی شما برای مدت طولانی تری عمر کند. از جاروبرقی برای پاک کردن هرگونه گرد و غبار و آلودگی استفاده کنید. هیچ مایعی که می تواند کف اپوکسی شما را لکه دار کند روی زمین نگذارید. به طور مرتب کف خود را با استفاده از بخارشوی یا پاک کن میکروفیبر تمیز کنید.

اطمینان حاصل کنید که از محصولات حاوی سرکه یا اسید سیتریک استفاده نکنید. زیرا می توانند به آرامی سطح اپوکسی را از بین ببرند. از استفاده از محصولات مبتنی بر صابون خودداری کنید. زیرا آنها می توانند بر روی کفپوش های اپوکسی تجمع مه آلودی ایجاد کنند. همچنین اگر به درستی جدا نشوند می توانند سطح را لغزنده کنند.

از شر لکه های سخت خلاص شوید

مایعات خاصی مانند روغن موتور می توانند کف اپوکسی شما را لکه دار کنند. اطمینان از اینکه فوراً آنها را پاک می کنید می تواند از این امر جلوگیری کند. برای از بین بردن لکه های سرسخت از کف خود محصولی را پیدا کنید که حاوی آب و آمونیاک یا فقط آمونیاک رقیق شده در آب باشد. این محلول برای درمان لکه ها به اندازه کافی قدرتمند است. راز از بین بردن لکه های سرسخت پاسخ سریع است. لکه ها را برای خشک شدن روی زمین نگذارید.

برای لکه های سخت یا قدیمی می توانید با استفاده از یک پد اسکراب نرم یا برس عرشه نرم آنها را به آرامی پاک کنید. از مالش دادن بیش از حد سخت یا استفاده از مواد شیمیایی خشن خودداری کنید زیرا می توانند آثاری را روی زمین شما باقی بگذارند.

 

نگهداری کفپوش اپوکسی-کفپوش اپوکسی-Epoxy floor maintenance

 

یک بار در سال یک تمیز کردن عمیق انجام دهید

مانند هر سطح دیگری، اپوکسی حداقل یک بار در سال یا دو بار در سال نیاز به تمیز کردن عمیق دارد. تمیز کردن عمیق تمام گرد و غبار و کثیفی را از بین می برد.

حتی اگر می‌توانید به تنهایی تمیزکاری عمیق انجام دهید توصیه می‌کنیم از یک متخصص کف‌پوش برای بازگرداندن درخشش اپوکسی خود استفاده کنید. کارشناسان کفپوش اپوکسی از دستگاه های پولیش استفاده می کنند تا درخشندگی را به کف شما برگردانند و بدانند چه محصولاتی را برای لکه های مختلف استفاده کنید. این یک راه مقرون به صرفه تر برای زیبا نگه داشتن کفپوش شما است.

 

نتیجه

به طور کلی اپوکسی بسیار بادوام، طولانی مدت و انعطاف پذیر است. با برنامه تمیز کردن و نگهداری مناسب و محافظت از کف خود در برابر آسیب می توانید اپوکسی خود را برای سال ها براق نگه دارید.

با این حال، اگر اپوکسی به طول عمر خود رسیده است و تمام براقیت آن برای همیشه از بین رفته است، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که با تیم ما تماس بگیرید تا یک پوشش کاملاً جدید اپوکسی را دوباره اعمال کنید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.