ملات نسوز ضد اسید و کاربردهای آن در صنایع مختلف

ملات نسوز ضد اسید و کاربردهای آن در صنایع مختلف

ملات نسوز ضد اسید به عنوان یک‌ لایه محافظتی برای تثبیت بیشتر روی سطوح مختلف شناخته می‌شود. ملات‌‌های نسوز ترکیبی از پودر های نرم مواد سرامیکی و مواد شیمیایی هستند. این ترکیبات باعث به وجود آوردن یک باند پایدار و قوی شده است. ملات‌های نسوز دارای ویژگی و کاربرد‌های بسیاری هستند که ما قصد داریم امروز در این مقاله به آن بپردازیم.

به دلیل تقاضای بسیار زیاد کاربران از ملات‌های نسوز ضد اسید، تیم کفپوش برتر رسام تصمیم گرفت با کارشناسان مجرب و حرفه‌ای در این زمینه به صورت کامل و جامع شما را با این محصول آشنا نماید. لازم است توجه داشته باشید که این ملات‌ها در هر زمانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ بلکه با توجه به پروژه‌ی انتخابی شما و نیازهایتان سبب می‌‌گردد از این ملات‌ها استفاده شود.

ملات نسوز ضد اسید و کاربردهای آن در صنایع مختلف

ملات نسوز ضد اسید چیست؟

ملات نسوز ضد اسید، یک ملات دو جزئی با گیرش شیمیایی است که همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم به عنوان یک لایه‌ی محافظتی بر روی سطح شناخته می‌شود. این لایه‌ از نفوذ مواد‌های بازی و شیمیایی به درون سطح‌های زیرین تا حد امکان جلوگیری می‌نماید. همچنین قابلیت تحمل پذیری دمای بسیار بالا را در خود دارد. این ویژگی منحصر به فرد تنها در ملات نسوز ضد اسید وجود دارد و در سایر ملات‌های رزینی کمتر یافت می‌شود. این تفاوت‌ها سبب متفاوت بودن ملات نسوز با سایر ملات‌های دیگر شده است.

مقاومت در برابر مواد اسیدی در ملات‌های نسوز بسیار بالا است. همین سبب شده است که از ملات نسوز ضد اسید برای ساخت بناهای مقاوم استفاده نمایند. هزینه‌ی این ملات‌ها با توجه به کاربرد و مزایای بسیار آن‌ها، مناسب بوده و مقرون به صرفه است. شما برای اطلاع از قیمت انواع ملات نسوز ضد اسید می‌توانید از منوی سایت ما از بخش قیمت کفپوش اپوکسی به آسانی اقدام نمایید. تیم کفپوش برتر رسام قیمت‌های به روز و مناسبی را برای شما عزیزان در این قسمت از سایت قرار داده است. همچنین شما می‌توانید با برقراری تماس با کارشناسان ما از قیمت ملات‌ها و کفپوش‌ اپوکسی مطلع گردید.

کاربرد ملات نسوز ضد اسید در صنایع مختلف

کاربرد ملات نسوز ضد اسید در صنایع مختلف بسیار زیاد است. معمولا از این ملات‌ها در صنایع گوناگونی مانند، پتروشیمی، گاز، نفت و … استفاده زیادی می‌نمایند. همینطور لازم به ذکر است که این ملات‌های نسوز در صنایع دارویی و غذایی نیز نقش بسیار پر رنگی دارند. دلیل استفاده‌ی افراد از این ملات های ضد اسید در صنایع مختلف، ویژگی و مزایای بی‌شمار آن‌ها است. به دلیل مقاومت خوبی که ملات‌های نسوز در برابر مواد شیمیایی از خود نشان دادند سبب شد که کاربرد آن‌ها بیشتر گردد.

برای مثال یکی از انتخاب‌های مناسب و همیشگی افرادی که دارای کارخانجات صنایع شیمیایی، دارویی، فلزی هستند؛ ملات‌های نسوز ضد اسید است. از این ملات‌ها در صنایع متالوژی و حتی کارخانجات تولید کود شیمیایی و نیروگاه‌ها نیز استفاده می‌نمایند.

به طور کل از ملات نسوز ضد اسید در صنایع مختلف استفاده می‌شود که برخی از پر کاربرد‌ترین آن‌ها را در ادامه برایتان نام می‌بریم:

  • لایه‌ی محافظتی ملات ضد اسید در کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی و غذایی
  • لایه‌‌ی محافظتی ملات ضد اسید در اتاق‌های باتری
  • لایه‌ی محافظتی ملات ضد اسید در مخازن و کارگاه‌های الکترونیکی
  • لایه‌ی محافظتیملات ضد اسید در بندکشی کاشی‌های ضد اسید

کاربرد ملات نسوز ضد اسید در صنایع مختلف

مشخصات فنی ملات نسوز ضد اسید

از نظر خواص مکانیکی و فیزیکی ملات‌های نسوز دارای یکسری مشخصات کلیدی هستند. برای بهتر شناختن این نوع ملات‌ها بهتر است که با مشخصات فنی آن‌ها آشنا باشید که در ادامه برایتان در قالب جدول قرار داده‌ایم.

مشخصات فنی  مقدار مصرف تقریبی
جذب آب Max 18%
 استحکام فشاری Min 350 kg/cm2
انقباض پس از پختن (4 ساعت) Max 0.3%
مقاومت در برابر اسید ها Min 90%

مزایای ملات نسوز ضد اسید

خواص و مزایای بسیاری در زمینه‌ی ملات‌های نسوز وجود دارد که اطلاع داشتن از این مزایا می‌تواند به شما در استفاده و کاربرد آن کمک بیشتری نماید. در ادامه شما را با برخی از مزایای ملات‌های نسوز آشنا خواهیم کرد:

  • اتصال دهندگی راحت و آسان
  • مقاومت حرارتی بالا
  • مقاومت زیاد در برابر حمله اسید های خورنده
  • حداقل تغییرات حجمی پس از خشک کردن و پختن
  • دانه بندی بسیار نرم که امکان ساخت اتصالات نازک را می‌دهد.
  • استحکام اتصالات پس خشک شدن مواد و حرارت دهی
  • امکان پوشش دهی و محافظت شیمیایی از سطوح

جمع بندی

خرید ملات نسوز برای شما می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. با توجه به مزایا و کاربرد بسیاری که ملات‌های نسوز دارا هستند این امکان را به ما می‌دهند تا استفاده‌ی بسیاری از آن‌ها نماییم. با استفاده از ملات‌ها ما می‌توانیم که یک‌لایه نفوذناپذیر بر روی سطح مورد نظرمان ایجاد نماییم. اگر شما نمی‌دانید که از چه نوع ملات در اجراسازی پروژه‌های خود استفاده نمایید، بهتر است که با همکاران تیم مجموعه کفپوش برتر رسام تماس بگیرید.

کارشناسان ما با بررسی نیاز‌های شما و شرایط فرآیندی پروژه، بهترین ملات نسوز را به شما پیشنهاد می‌دهند. شما با خرید و انتخاب ملات‌های نسوز ضد اسید می‌توانید یک لایه‌ی محافظتی را برای سطح کاری خود ایجاد نمایید. این کار علاوه بر مقاوم سازی سطح مورد نظرتان می‌تواند جلوه‌ی بسیار خوبی به نمای شما دهد.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.