مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان؛ کدام مقاوم تر است؟

مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان؛ کدام مقاوم تر است؟

کفپوش اپوکسی و پلی یورتان از محبوب‌ترین کفپوش‌های صنعتی محسوب می‌شوند. به دلیل شباهت‌های بسیار این دو کفپوش به یکدیگر، اغلب افراد در انتخاب و خرید این کفپوش‌ها دچار مشکل می‌شوند. امروز قصد داریم در این محتوا به تفاوت‌های کلیدی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان بپردازیم. همچنین از نظر عملکرد، این دو کفپوش را با یکدیگر مقایسه می‌نماییم و به شما می‌گوییم کدام کفپوش در برابر عوامل شیمیایی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.

پس از دریافت اطلاعات مفیدی که در زمینه کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان کسب می‌نمایید؛ راهنمایی‌های لازم را برای خرید این کفپوش‌ها و همچنین اطلاعات مهمی مانند قیمت این محصولات را دریافت خواهید کرد. اگر برایتان سوال شود که انجام کلیه خدمات کفپوش را چه کسانی می‌توانند برایتان انجام دهند باید به شرکت کفپوش برتر رسام اشاره نماییم.

مجموعه‌ی حرفه‌ای کفپوش برتر رسام با نمونه کارهای زیبا و مستحکم در محیط‌های بزرگ، همواره نام خود را در بین تولید کننده‌ها و اجراکنندگان اپوکسی مطرح کرده است. اگر شماهم یکی از افرادی هستید که به دریافت خدمات کفپوش اپوکسی نیازمند هستید، حتما با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

تفاوت های کلیدی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

در نگاه اول کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. اما زمانی که می‌خواهیم کمی دقیق‌تر به ویژگی و عملکرد هر یک از آن‌ها نگاه کنیم، مسئله کمی فرق می‌کند. با برسی جزئی‌تر ما می‌‌توانیم تفاوت‌های کلیدی کفپوش اپوکسی و پلی یورتان به راحتی دست یابیم. در ادامه به تفاوت‌های اساسی این دو کفپوش خواهیم پرداخت:

کفپوش اپوکسی کفپوش پلی یورتان
مقاومت  و سختی بیشتر مقاومت و سختی کمتر
سطح سفت‌تر و انعطاف پذیری کمتر سطح نرم‌تر و انعطاف پذیری بیشتر
دارای ظاهری براق هم به صورت مات و هم براق موجود
مقاومت کمتر دربرابر اشعه UV مقاومت بیشتر دربرابر اشعه UV
مناسب برای فضاهای بسته مناسب برای فضاهای باز
زمان آماده‌سازی دیرتر زمان آماده‌سازی زودتر

نحوه استفاده از پلی اورتان و کفپوش اپوکسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اگر بخواهیم عملکرد و نحوه استفاده‌ی کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان را برسی نماییم باید بگوییم که تفاوت‌های قابل توجهی میان این دو کفپوش خواهیم یافت. از نظر پیمانکاران و افراد متخصص در این زمینه، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کفپوش اپوکسی و پلی یورتان در عملکرد ‌آن‌ها در برابر حساسیت به رطوبت است.

کفپوش‌های پلی یورتان نسبت به رطوبت حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهند. به همین منظور از این نوع کفپوش‌ها در مناطقی که رطوبت و آب  در آنجا بسیار زیاد باشد اصلا استفاده نمی‌شود. توجه داشته باشید که بی توجهی به این موضوع می‌تواند برایتان نتایج بسیار بد و خسارت‌های زیادی را به همراه آورد.

البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کفپوش‌های اپوکسی نیز به رطوبت حساس هستند اما آسیب‌ها وحساسیت کمتری نسبت به کفپوش‌های پلی یورتان دریافت می‌کنند. بنابراین در صورت استفاده از کفپوش‌ها در محیط هایی که رطوبت زیادی در خود دارند، تا حد امکان استفاده کردن از کفپوش‌های اپوکسی پیشنهاد می‌گردد. از موارد دیگری که در زمینه نحوه استفاده پلی یورتان و کفپوش‌های اپوکسی دارای اهمیت است این موضوع است که به اجرا درآوردن کفپوش‌ پلی یورتان امری دشوار تر نسبت به اجرای کفپوش اپوکسی است.

با این وجود با توجه به توضیحاتی که در زمینه نحوه استفاده از این کفپوش‌ها برایتان شرح دادیم لازم است شما برای به اجرا درآوردن کلیه خدمات کفپوش، کار خود را به افرادی حرفه‌ای  بسپارید. تیم کفپوش برتر رسام با پرسنل و مهندسین مناسبی که در این زمینه دارد خدمات گوناگونی را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با سپردن امور اجراسازی کفپوش‌های خود به تیم ما، خیالتان را از بابت کلیه‌ی کارها راحت نمایید.

نحوه استفاده از پلی اورتان و کفپوش اپوکسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی به دلیل مزایا وکاربرد فراوانی که دارد توانسته است رضایت مشتریان بسیاری را جلب نماید. این محصول نسل جدید، به دلیل فرمولاسیون منحصر به فردی که در ساختار خود به همراه دارد، بازدهی خوبی را از خود نشان داده است. این کفپوش‌ها شامل یک لایه‌ی سخت در سازه‌ها می‌شوند و بدین صورت می‌توانند در برابر رطوبت و حساسیت‌های این چنینی مقاومت بیشتری از خود نشان دهند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کفپوش‌های اپوکسی اشاره می‌شود:

  • سختی و استحکام بالا
  • فاقد آلایند‌های سمی و آسیب‌زا
  • ضد حریق و غیر قابل اشتعال
  • قابل استفاده در منازل
  • زیبایی و شفافیت
  • ایجاد سطح آنتی استاتیک

مزایای استفاده از پلی یورتان

کفپوش‌های پلی یورتان دسته ای از پلیمرهای صنعتی هستند که امروزه بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. عمده استفاده و عملکرد آن ها در صنایع تولید فوم و پوشش های مهندسی است. کفپوش‌های پلی یورتان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که امکان استفاده‌ آن‌ها را در بیشتر محیط و مناطق‌ها به ما می‌دهند.

همچنین کفپوش‌های پلی یورتان انواع گوناگونی را شامل می‌شوند که در صفحه‌ی اصلی ما شما می‌توانید درباره‌ی آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای کفپوش‌های پلی یورتان اشاره می‌نماییم:

  • مقاومت سایشی در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر نور
  • انعطاف پذیری بالا و عدم شکنندگی
  • دارای قیمت مناسب
  • براق بودن سطح کفپوش پلی یورتان و زیبایی  چشم‌گیر
  • چسبندگی عالی به سطوح بتنی
  • یکپارچه بودن سطح کفپوش پلی یورتان
  • خواص آنتی باکتریال
  • خاصیت آکوستیک

مزایای استفاده از پلی یورتان

کدام کفپوش در برابر عوامل شیمیایی مقاوم تر است؟

در مقایسه  کفپوش اپوکسی و پلی یورتان ما متوجه شدیم که هرکدام از این کفپوش‌ها چه نوع ویژگی و عملکردی دارند. بنابراین تنها پرسشی که در این زمینه به آن پرداخته نشده است؛ مقاومت هر یک از این نوع کفپوش‌ اپوکسی صنعتی در برابر عوامل شیمیایی است. در این خصوص باید بگوییم کفپوش‌های پلی یورتان در قرار گیری در برابر عوامل شیمیایی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

به‌خصوص استفاده پلی یورتان در کارخانه ‌های مواد غذایی انتخاب مناسب‌تری است؛ زیرا که اسیدهایی که در مواد شیمیایی وجود دارند می‌توانند سبب تغییر رنگ کفپوش‌ها شوند. در این صورت باید خیلی سریع اقدام به تمیز کردن آن‌ها نماییم. در این مرحله، کفپوش‌های پلی یورتان به کمک ما می‌آیند و با مقاومت بیشتری که از خود نشان می‌دهند کار را برایمان راحت‌تر می‌کنند.

این ویژگی و عملکرد خوب کفپوش‌های پلی یورتان سبب شده است که از آن‌ها در کارخانه‌ های تولید مواد غذایی و شیمیایی استفاده بیشتری شود. بنابراین هنگام انتخاب کفپوش صنعتی مناسب خود، به برخی معیارها مانند اسیدی بودن مواد شیمیایی‌تان، میزان حرارت مورد استفاده و رطوبت محیط توجه ویژه‌ای داشته باشید. با مشخص بودن این معیار‌ها شما می‌توانید که کفپوش مناسب به کار خود را تهیه نمایید. از آنجایی که کفپوش‌ها و عملکردهای آن‌ها بسیار گسترده‌اند شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از همکاران ما کمک بگیرید.

کدام کفپوش در برابر عوامل شیمیایی مقاوم تر است؟

جمع‌بندی

همان طور که تا به اینجای مقاله با ما همراه بودید،  قطعا متوجه شدید که در مقایسه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، کدام مقاوم‌تر است. همینطور از مزایا و ویژگی‌های هر یک از این کفپوش‌های صنعی مطلع شدید. هدف ما از نوشتن این مطلب، آشنایی شما عزیزان با هر یک از کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان بود.

شما برای خرید بهترین کفپوش می‌توانید همین حالا اقدام نمایید و با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید. همکاران ما به شما کمک می‌کنند که در کمترین زمان، بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین شما از منوی صفحه‌ی ما در قسمت قیمت کفپوش اپوکسی می‌توانید هزینه‌ی هر نوع کفپوش مورد نظرتان را متوجه گردید. توجه داشته باشید شما با اجرای انواع کفپوش‌های صنعتی می‌توانید ظاهر ساختمان خود را به راحتی مدرن نمایید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.