صفر تا صد نحوه اجرای رنگ اپوکسی روی فلز

صفر تا صد نحوه اجرای رنگ اپوکسی روی فلز

رنگ اپوکسی روی فلز یه سطح محافظت کننده دارد که در برابر رطوبت و آب مقاوم است. در اصل این پوشش‌ها از دوام بسیاری برخوردار هستند و میزان انعطاف پذیری و چسبندگی‌ خوبشان سبب شده است که کاربردشان امروزه بیشتر گردد. رنگ اپوکسی صنعتی طیف بسیار گسترده‌ای در بازار دارد که بسته به تیپ‌های متفاوتی که دارند در شرایط مختلف قابلیت مختص به خود را نشان می‌دهند. شما می‌توانید از رنگ اپوکسی‌ها بر روی سطوح مختلف استفاده نمایید اما به طور کل مصرف رنگ اپوکسی روی فلز و سازه‌های صنعتی بیشتر است. این موضوع به دلیل طول عمر و دوام فلزات و همچنین چسبندگی خوبشان است.

البته خاصیت ضد خوردگی در فلز‌ها نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که انتخاب این پوشش‌ها را به انتخابی مناسب تبدیل کرده‌اند. اگر شما آشنایی کامل با نحوه اجرای رنگ اپوکسی بر روی فلز‌ها را ندارید و نیاز دارید که درباره‌ی این محصول بیشتر بدانید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید. کارشناسان تیم حرفه‌ای کفپوش برتر رسام در این محتوا می‌خواهند شما را به طور کامل با رنگ اپوکسی روی فلز آشنا نمایند.

آیا میتوان از رنگ اپوکسی روی فلز استفاده کرد؟

آیا میتوان از رنگ اپوکسی روی فلز استفاده کرد؟

ممکن است برای شما نیز این موضوع پیش آمده باشد که قصد داشته باشید تا فلز‌های زنگ زده و آسیب دیده‌ی خود را نو نمایید. در این قسمت حتما برایتان سوال ایجاد می‌شود که می‌توانید از رنگ اپوکسی روی فلز استفاده نمایید یا خیر؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که بله امکان پذیر است. شما با انتخاب بهترین گزینه‌ها در بخش رنگ اپوکسی می‌توانید یک لایه‌ی پوششی و محافظت کننده برای سطح مورد نظر خود ایجاد نمایید. این کار سبب تقویت و زیبایی فلزات و آلومینیوم‌های شما می‌شود. رنگ‌های اپوکسی در این زمینه بسیار عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و علاوه بر تقویت فلز و نوسازی آن‌ها، ظاهری براق و زیبا را به شما هدیه می‌دهند.

البته توجه داشته باشید قبل از اجرای رنگ اپوکسی، فلز و سطحی که می‌خواهید پروژه‌ی مورد نظرتان را روی آن پیاده نمایید را به خوبی آماده کنید. یک بخشی قبل از اجراسازی اپوکسی‌ها و کفپوش‌ها وجود دارد که به آن زیرسازی می‌گویند. در عین ساده بودن این مرحله، اهمیت آن بسیار زیاد است. شما باید قبل از هرگونه اجراسازی، سطح فلز خود را از هر گونه لایه‌ی گرد و غبار و ذرات خاک پاک نمایید. این کار سبب می‌شود میزان چسبندگی رنگ اپوکسی روی فلز‌ات بیشتر شود. در ادامه به نحوه اجرای رنگ اپوکسی فلز‌ها خواهیم پرداخت.

صفر تا صد نحوه اجرای رنگ اپوکسی روی فلز

برای اجراسازی لازم است یکسری مراحل صورت گیرد تا اجرای رنگ اپوکسی روی فلز با موفقیت انجام شود. شما با رعایت کردن مواردی که در ادامه برایتان قرار می‌دهیم می‌توانید که ماندگاری سطح فلز‌های خود را حفظ نمایید. مراحل نحوه‌ی اجرای اپوکسی بر روی فلز بسیار ساده و با چند گام کوتاه صورت می‌گیرد که شامل موارد ذیل می‌شود:

آماده سازی لایه‌ی زیرین فلز

یکی از مهم‌ترین و اولیه‌ترین اقدام برای اجرای اپوکسی این است که سطح فلز خود را از هرگونه کثیفی پاک نمایید. چرب بودن سطح فقط سبب خراب شدن کار شما در ادامه مراحل خواهد شد. بهتر است که برای این کار از سنباده و یا ابزار خراش دادن رسوبات استفاده نمایید. البته این در صورتی است که خودتان اقدام به اجرای رنگ اپوکسی بپردازید.

اگر این کار را به تیم حرفه‌ای بسپارید آن‌ها این مراحل را به ساده‌ترین روش برایتان انجام خواهند داد. تیم کفپوش برتر رسام با مهندسین و کارشناسان مجرب با به کار گیری از ابزار آلات مدرن، بهترین پروژه‌ها را تحویل شما عزیزان خواهند داد. برای اطلاع بیشتر از نحوه خدمات مجموعه‌ی ما می‌توانید از طریق منو سایت از بخش خدمات اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب نمایید.

پاک سازی رنگ لایه بردار

اگر سطحی که قرار است روی آن رنگ اپوکسی فلز جدید را اعمال کنید از قبل دارای رنگ باشد، لازم است که اقدام به لایه برداری آن کنید. لازم است که رنگ قدیمی و پوسیده شده به طور کامل از بین برود. این سبب می‌شود که فلز بتواند به خوبی پذیرای رنگ جدید باشد. برای این کار هم از روش‌های قدیمی مانند استفاده از سنباده و ابزارات این چنینی می‌توان استفاده کرد. همینطور برای دستیابی به نتایج سریع‌تر می‌ توانید از ابزار آلات مدرن و الکتریکی استفاده نمایید.

حذف لایه‌های زنگ زدگی

حذف لایه‌های زنگ زدگی

بیشترین چیزی که فلز‌ها با آن‌ها روبه رو می‌شوند زنگ زدگی است. معمولا سطح فلز زمانی که در آلودگی و شرایط جوی هوا قرار بگیرد زنگ می‌زند. یکی از دلایلی که از رنگ‌های اپوکسی استفاده می‌شود وجود سطح زنگ زده و نمای زشتی است که به افراد نشان می‌دهد. برای این کار بهتر است که زنگ زدگی را از بین برده تا بتوانید چسبندگی رنگ را بالا ببرید. شما با قلم مو مخصوص، پرایمر و به کارگیری آن‌ها روی سطح فلز خود، می‌توانید از شر زنگ زدگی خلاص شوید.

به کارگیری از پرایمر مخصوص

از مهم‌ترین قسمت‌های قبل از اجراسازی رنگ اپوکسی، انتخاب و استفاده از پرایمر مخصوص است. معمولا از پرایمر‌های که بر پایه آب باشند استفاده نمی‌شود. از پرایمر‌های گالوانیزه و ضد زنگ که دارای اکسید‌های آهن هستند استفاده می‌نمایند. شما باید پس از آن که مراحل پیشین را به خوبی انجام دادید، از پرایمر مورد نظر استفاده نمایید.

اجرای رنگ اپوکسی روی فلز

در پایان پس از اجرای تک تک مراحل، شما به تفنگ یا شیلنگ برای اجرای اسپری کردن رنگ نیاز دارید. زمانی که سمپاش خود را از رنگ اپوکسی پر کردید به مرحله‌ی بعدی یعنی به اجرا در آوردن رنگ بر روی سطح فلز می‌رسیم. بهتر است که حرکات یکنواخت و آرام را برای این کار در نظر داشته باشید.

سعی کنید رنگ فلز اپوکسی را به خوبی به تمامی سطح اسپری نمایید. توجه داشته باشید که فاصله تفنگ اسپری رنگ شما با سطح نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم. یک فاصله‌ی مناسب برای ایجاد یک لایه‌ی حافظت کننده انتخاب درستی است که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم. پس از آن که لایه اول رنگ خشک شد، می‌توانید مجدد این بار به صورت عمودی رنگ اپوکسی را اسپری نمایید.

مزایای استفاده از رنگ اپوکسی روی فلز

مزایای استفاده از رنگ اپوکسی روی فلز

مزایای استفاده از رنگ‌های اپوکسی بر روی فلز شامل مقاومت و لایه‌ی پوششی آن‌ها می‌گردند. همچنین سبب می‌شود که از اصطکاک و هرگونه زنگ زدگی جلوگیری شود. همینطور زمانی که شما از رنگ اپوکسی بر روی سطح فلز مورد نظرتان استفاده می‌نمایید درواقع یک لایه‌ی مقاوم بر روی سطح ایجاد می‌نمایید؛ که با تغییرات جوی آب و هوا و عوامل این چنینی به ساختار سطح فلز شما آسیبی نمی‌رساند.

مزایای خوب رنگ‌های اپوکسی سبب شده که امروزه خدمات اجرای رنگ اپوکسی فلز خیلی بیشتر از قبل صورت بگیرد. شما نیز می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اجراسازی رنگ‌های اپوکسی با همکاران ما در کفپوش برتر رسام تماس حاصل فرمایید.

انواع رنگ اپوکسی پرکاربرد برای فلزات

رنگ‌‌های اپوکسی طیف بسیار گسترده‌ای دارند و دست شما را برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع رنگ اپوکسی باز گذاشته‌اند. در ادامه به برخی از معروفترین رنگ‌های اپوکسی پر کاربرد اشاره می‌نماییم.

  • رنگ اپوکسی رویه
  • رنگ اپوکسی میانی
  • رنگ اپوکسی پلی آمید
  • رنگ اپوکسی پلی آمین

جمع بندی

در پایان لازم است که مجدد اشاره نماییم که رنگ اپوکسی‌های گوناگونی برای صنایع مختلف وجود دارد. شما با برسی و انتخاب بهترین رنگ اپوکسی می‌توانید از نتایج خوب آن شگفت زده شوید. اگر برای انتخاب و خرید بهترین رنگ اپوکسی دچار تردید شدید بهتر است که با مشاورین محترم مجموعه تماس بگیرید تا شما را به ساده‌ترین شکل ممکن راهنمایی نمایند. شما با استفاده از رنگ اپوکسی روی فلز می‌توانید مانع از آسیب دیدن هرچه بیشتر به سطح فلز مورد نظر خود شوید. از همین رو شما از هزینه‌های احتمالی و خرابی‌های پیش رو جلوگیری می‌نمایید.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.