انواع کفپوش اپوکسی

انواع کفپوش اپوکسی

با توجه به پیشرفت صنعتی، برای پوشاندن کف انواع بسیاری از کفپوش‌ها به تولید رسیده‌اند که هرکدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. یکی از این کفپوش‌ها، کفپوش اپوکسی است. این کفپوش با مواد اپوکسی به تولید می‌رسد. در واقع با ادغام ماده‌های اپوکسی و آمین با یکدیگر، اپوکسی به دست می‌آید. این ماده از رزین‌های دو جزئی محسوب می‌شود. استفاده از این نوع کفپوش، برای کف سطح است.  این کفپوش برای مکان‌هایی که در آن‌ها تردد بسیاری رخ می‌دهد، بسیار مناسب است؛ چرا که استفاده از کفپوش اپوکسی سطوح را به مقاومت بالا و صافی می‌رساند.

کفپوش اپوکسی در انواع مختلفی تولید می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در بین این کفپوش‌ها، برخی از آن‌ها بین افراد طرفداران بسیاری دارند. این کفپوش‌های پرطرفدار شامل کفپوش اپوکسی صنعتی مثل کفپوش اپوکسی بیمارستانی، کفپوش اپوکسی ضد اسید، کفپوش اپوکسی پارکینگ و کفپوش اپوکسی سه بعدی می‌شوند. در ادامه به بررسی هرکدام از این موارد می‌پردازیم.

انواع کفپوش اپوکسی

پرطرفدارترین انواع کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی صنعتی انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های عالی دارند. پرطرفدارترین انواع کفپوش اپوکسی صنعتی شامل کفپوش‌های اپوکسی بیمارستان، ضد اسید، پارکینگ و سه بعدی می‌شوند. قسمت پایین به توضیح این کفپوش‌ها می‌پردازیم.

کفپوش اپوکسی بیمارستانی

کفپوش اپوکسی بیمارستانی باعث شده است که محیط‌های پزشکی و بیمارستانی شکل ایده‌آلی به خود بگیرند. ویژگی‌های این کفپوش بسیار خوب هستند و باعث شده اند جزء پرطرفدارترین کفپوش‌های اپوکسی صنعتی محسوب شود‌. مقاومت بالا در مقابل خراش و ضربه، ضد حریق بودن، دارای سطح بدون اصطکاک، مقاومت در مقابل باکتری‌ها و اسید‌ها، ضد آب بودن و امکان شست و شوی آن از ویژگی‌های بارز این نوع کفپوش به شمار می‌روند. این ویژگی‌های خوب و کاربردی باعث شده‌اند که پزشکان و کادر بیمارستان کار خود را سریع‌تر و با کمترین خطر در محیط بیمارستان انجام دهند.

رنگ‌های متنوع کفپوش اپوکسی بیمارستانی این فرصت را ایجاد می‌کند که بتوان رنگ کفپوش‌ها را با توجه به رنگ محیط و هماهنگ با آن انتخاب کرد. البته نا گفته نماند که این کفپوش همانند سایر محصولات و کفپوش‌های دیگر، دارای معایبی نیز است. این معایب شامل شکنندگی کفپوش، مقاوم نبودن در برابر نور خورشید، طولانی بودن مدت زمان نصب آن، نچسبیدن به سطوح روغنی و مرطوب می‌شوند. این معایب در برابر مزایای کفپوش اپوکسی بیمارستانی قابل قبول هستند و افراد باید با توجه به شرایط محیطی خود این کفپوش را انتخاب و خریداری کنند.

کفپوش اپوکسی ضد اسید

کفپوش اپوکسی ضد اسید جزء پرطرفدارترین کفپوش‌های صنعتی هستند. همانطور که از اسم این کفپوش مشخص است، این کفپوش در برابر اسید و مواد شیمیایی از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است، به همین خاطر از کفپوش اپوکسی ضد اسید در کارخانه‌ها و محیط‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شود. مزایای این کفپوش شامل مواردی همچون مقاومت در مواجه با سایش، امکان شستن آن، ضد آب بودن، قابلیت تمیز شدن سریع و مقاومت در برابر زنگ زدگی هستند. تمیز شدن سریع این کفپوش باعث شده است که از این کفپوش در محیط‌های تجاری و صنعتی که نیاز به شست و شوی مداوم دارند، استفاده کنند. یکی از معایب کفپوش اپوکسی ضد اسید عدم تغییر رنگ آن است که در کاهش زیبایی محیط تاثیر گذار هستند. هنگام خرید کفپوش اپوکسی ضد اسید به مزایا و معایب آن دقت کنید تا بتوانید بهترین خرید را تجربه کنید.

کفپوش اپوکسی پارکینگ

همانطور که از نام این کفپوش مشخص است، استفاده از این کفپوش در پارکینگ‌ها دیده می‌شود. این کفپوش یکی از پرطرفدارترین کفپوش‌های صنعتی است. ویژگی‌های بارز کفپوش اپوکسی پارکینگ شامل مقاومت زیاد در مقابل فرسایش، حرارت و ضربه هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های این کفپوش این است که در برابر خوردگی و خراشیدگی مقاومت بالایی دارد و همین باعث شده است که این کفپوش در مواجه با شرایط سخت و نامساعد محیطی مقاومت کند و در نتیجه هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را به کمترین حالت ممکن برساند. استفاده از این کفپوش در پارکینگ‌ها با توجه به صاف بودن آن‌، شست و شوی پارکينگ را آسان می‌کند.

کفپوش اپوکسی سه بعدی

یکی دیگر از پرطرفدارترین کفپوش‌های اپوکسی صنعتی، کفپوش اپوکسی سه بعدی است. این کفپوش اغلب در سرویس بهداشتی، حمام و محیط‌های تجاری به کار می‌رود. برای زیباتر شدن این کفپوش و تاثیر گذاری بهتر آن بر محیط، امکان چسباندن برچسب‌ دلخواه بر روی این کفپوش وجود دارد. همین موضوع باعث شده است که از این کفپوش برای زیباتر شدن محیط استفاده کنند. برای ساخت کفپوش اپوکسی سه بعدی از رزین اپوکسی شفاف استفاده می‌شود‌ و در مرحله پایانی تولید، یک الی دو لایه روی همه سطح اجرا می‌شود.

مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی و روغنی، آسان شدن نظافت و شست و شوی محیط، ضد آب بودن، مقاوم در برابر رطوبت و جذب نکردن گرد و غبار از ویژگی‌های عالی این کفپوش محسوب می‌شوند. نصب سخت، هزینه بالا و سرد شدن سطح از معایب کفپوش اپوکسی سه بعدی هستند.

پرطرفدارترین انواع کفپوش اپوکسی صنعتی

بهترین نوع کفپوش اپوکسی چگونه است؟

کفپوش‌های اپوکسی در انواع مختلفی تولید می‌شوند ‌که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود و همچنین ویژگی‌های مشترکی با یکدگیر دارند. بهترین نوع کفپوش اپوکسی به گونه‌ای است که از ویژگی‌های استاندارد یک کفپوش‌ پشتیبانی کند. این ویژگی‌ها شامل نگهداری راحت، طول عمر بالا، مقاومت در برابر سایش، تنوع در ظاهر آن‌ها و ضد باکتری می‌شوند. هر کفپوشی دارای این ویژگی‌ها ‌باشد، از بهترین کفپوش‌ها محسوب می‌شود. البته ناگفته نماند که یکی دیگر از معیار‌های برتر بودن کفپوش بستگی به نوع آن و کاربرد شما از آن دارد. برخی از این کفپوش‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فردی هستند که قابل توجه افراد زیادی قرار می‌گیرند.

بهترین نوع کفپوش اپوکسی چگونه است؟

جمع بندی

کفپوش‌های اپوکسی از ویژگی‌های بارزی برخوردار هستند. تنوع در این کفپوش‌ها باعث شده است که افراد با توجه به کاربرد و بودجه خود بهترین خرید را از این کفپوش‌ها داشته باشند. شما می‌توانید خرید این کفپوش‌ها در انواع مختلف را از کفپوش برتر رسام انجام دهید. این مجموعه دارنده بهترین کفپوش‌های اپوکسی در انواع مختلف با بهترین کیفیت و قیمت است.

Rate this post
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

.